• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

 

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

IMPREZY / kultura i wiedza

Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu

Adres

02-776 Warszawa, ul. Indiry Gandhi 9

Termin

Od 2021-10-22
Do 2021-10-27

Organizator

Ursynowskie Centrum Kultury "Alternatywy"

02-776 Warszawa, ul. Indiry Gandhi 9

E-mail:
biuro@alternatywy.art

WWW:
www.alternatywy.art

Zobacz na mapie

22-27 października br. wielkie święto teatru w Ursynowskim Centrum Kultury „Alternatywy”! Zapraszamy w tych dniach na 21. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu, który odbędzie się
w nowoczesnych przestrzeniach „Alternatyw”. W programie oryginalne, poruszające i skłaniające do refleksji przedstawienia znakomitych wykonawców z Danii, Francji, Niemiec, Norwegii, Rosji i Polski.

Przed nami 21. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu. Spotkania ze sztuką
w ramach festiwalu to podróż poprzez różnorodność form współczesnego teatru pantomimy w Europie. Teatru, który, pomimo odmiennych korzeni, łączy, będąca coraz większym wyzwaniem, idea sztuki poza słowami.
 

– Oryginalna poetyka, humor, zaskakująca wrażliwość i emocjonalność twórców oraz wykonawców przedstawień sprawia, że pantomima wymyka się oczywistym definicjom – mówi dyrektor artystyczny Festiwalu Bartłomiej Ostapczuk. – Tegoroczne spektakle potrafią wzruszać, zadawać pytania, zadziwiać, urzekać swym pięknem. A czasem po prostu bawią do łez. Dzięki artystom z Francji, Niemiec, Norwegii, Polski, Danii i Rosji tegoroczna edycja Festiwalu ukaże interesujące, intrygujące i poruszające oblicze wyjątkowej sztuki świadomego milczenia.

 

– Synergia nowo otwartej, dynamicznej instytucji kultury z festiwalem
o wieloletniej tradycji nada temu wydarzeniu nowy wymiar i będzie źródłem wielu niezapomnianych wrażeń – mówi Krzysztof Czubaszek, dyrektor Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy”. – Festiwal będzie doskonałą okazją, aby lepiej poznać sztukę mimu, która niezależnie od wieku niezmiennie porusza i zaskakuje.

 

– Nigdy nie miałem wątpliwości, że warto zainwestować w miejsce na Ursynowie, które może gościć teatr. Dodatkowo poniesione koszty właśnie nam się zwracają za sprawą pierwszego, ale mam dzieję, że nie ostatniego, Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Mimu – mówi Robert Kempa. – Liczę na owocną współpracę także w kolejnych latach – dodaje.

 


Program Festiwalu:

 

22.10 godz. 19:00
Familie Flöz – „Teatro Delusio”
(Niemcy)
Polska premiera spektaklu


23.10 godz. 19:00

Bodecker Neander Compagnie – „My Goodness!”  
(Niemcy, Francja)

Polska premiera spektaklu

24.10 godz. 19:00

Black Sky White theatre  – „Big House Small House
(Rosja)

Polska premiera spektaklu

26.10 godz. 19:00

A3 Teatr Kolekcjonerzy Wzruszeń– „Tańcz!

(Polska, Norwegia)

Polska premiera spektaklu

 

27.10 godz. 19:00

Paolo Nani – The Letter
(Dania)

 

23 i 24.10 godz. 11:00-14:00
Warsztaty Teatru Pantomimy

 

Familie Flöz – „Teatro Delusio”

 

Teatr w teatrze. Fantastyczna grupa, która specjalizuje się w zapierających dech w piersi scenach walk, morderczych intrygach i rozdzierających serce ariach ze słynnych na cały świat sztuk. Tak to wygląda z jednej strony. Po drugiej jest trzech członków ekipy technicznej pracujących w ciemności za kulisami. Ich życie, zwykle ukryte, wychodzi teraz na światło dzienne.

 

Familie Flöz stworzyli małą rodzinę, której domem jest teatr sam w sobie: wydajnie pracujący Bob jest młody, silny i nieprzewidywalny; wiecznie zmęczony i chorowity Bernd ciągle daje sobą pomiatać, a zawsze głodny Ivan nie przestaje martwić się, że straci kontrolę nad pokazami. Oddzieleni od olśniewających gwiazd na scenie tylko rozstawioną tu i ówdzie scenografią, trzej niestrudzeni pomocnicy walczą o swoje prawo do szczęścia w innym wszechświecie. A jednak w jakiś czarodziejski sposób czarowny świat iluzji na scenie łączy się i miesza z przyziemnym życiem za kulisami.

 

Bodecker Neander Compagnie – „My Goodness!

 

Na pierwszy rzut oka Pan Nowak wydaje się przykładnym pracownikiem, który nigdy w żaden sposób nie zgrzeszył. Jego „współczynnik społeczny” jest bardzo wysoki. Aby znaleźć jego jedyne potknięcie, musimy się cofnąć aż do 2004 roku: 7 września, gdy szukał w restauracji toalety i otworzył niewłaściwe drzwi…!

Innymi słowy, nie wydarzyło się nigdy nic, co sugerowałoby, że Pan Nowak pozostawi dla potomności coś wyjątkowego. Właściwie to tego ranka, kiedy smarował masłem trzecią grzankę, Nono (jak nazywali go przyjaciele) wpadł na swój najbardziej szalony pomysł – a przynajmniej tak mu się zdawało... Postanowił, że zjeździ cały kraj i wybierze grupę gości tak różnorodną, jak to tylko możliwe – by reprezentowała całokształt ludzkiego gatunku. Przygląda się więc najdyskretniejszym osobom, „Nowakom, Kowalskim, Wiśniewskim”, próbując podkreślić ich wyjątkowość i czarodziejską rolę, jaką pełnią dla ludzkości. Po dobraniu odpowiednich osób, zaprasza, by weszli na jego „arkę”, którą zbudował w ciągu ostatnich 12 lat i 3 dni. A wszystko po to, by mógł spokojnie zaczekać na falę. Każdy obywatel pozwoli zbudować nowe społeczeństwo w najbardziej demokratyczny możliwy sposób. Po powodzi, kiedy wszystko trzeba będzie wymyślić na nowo, Pan Nowak będzie potrzebował wszystkich swych sił, by zbudować sprawiedliwą przyszłość.

 

Black Sky White theatre – „Big House Small House

 

Świat dorosłych jest światem zegarów i linijek, przyczyn i skutków, gdzie treść jest ważniejsza niż istnienie, gdzie życie sprowadzone jest do linii podzielonej na równe odcinki. Dorosły przemieszcza się z punktu do punktu. Te punkty nazywa „planami” i „celami” i jest dumny ze wszystkich kolejnych kroków – tak, jakby wiedział, dokąd one go zaprowadzą. Dorośli mają tę niesamowitą właściwość, że dzisiaj jest u nich podobne jak dwie krople wody do wczoraj i do przedwczoraj. Tymczasem świat dzieci rozrósł się we wszystkich kierunkach niczym grzybnia – nie sposób odróżnić w nim czas od przestrzeni, życie od tego, co nieożywione, „ja” od „nie ja”. Każdy nowy dzień przekształcony jest
w nowy świat, który ma swoją własną nazwę, twarz i duszę. To dzięki tej umiejętności bycia wszystkim, co oferuje świat – kamieniem, chmurą, błękitem nieba albo chłodną szybą w oknie – a zarazem należenia do samego siebie, dziecko przechodzi w trzy lata tę samą drogę, którą podążała ludzkość przez trzydzieści tysięcy lat. Ten mały dorosły, który zamieszka z nim w jednym ciele, odziedziczy po nim cudowną umiejętność poskładania obrazu świata z bezładnego chaosu linii, plam kolorów, zapachów i dźwięków, ruchu i dotyku. Dorosłego nie da się nauczyć niczego nowego. Można tylko wypełnić go informacjami i regułami postępowania, które pozwolą mu nie odstawać od otaczających go innych dorosłych.

 

Ten spektakl jest dla tych wszystkich dorosłych, którzy są gotowi poczuć pustkę, jaką pozostawił po sobie ten mały, wszechpotężny anioł, który podarował im ten świat i całą jego nieskończoną głębię. Anioł, który odszedł
w jakieś nieznane miejsce w poszukiwaniu nowego domu.

 

A3 Teatr Kolekcjonerzy Wzruszeń – „Tańcz!

 

„Tańcz!”. Porządek i chaos. Przedmiot i podmiot, mężczyzna i kobieta. Spektakl to próba stworzenia – wykreowania kategorii i związków. Próba sił i wtłoczenie „światów” w tor ludzkiej logiki. To nie jest królewski dramat, to dramat przeciętnego człowieka. Jakże rzadko czujemy się tak przeciętni, a jednocześnie tak śmiesznie wspaniali. Kunsztownym uderzeniem na wysokości piersi wprawić się w ruch, wzbraniając przed banalnym dotykiem. Każdy próbuje zająć korzystną pozycje. Orkiestra na pozycji!

Uderzenie w innym kierunku obwieszcza światu gotowość z patosem. Zanim zabierzemy się do wybranej przez siebie damy, przyjęcie staje się świętem małostkowych emocji, a lawina niezręczności scala świat. Na koniec lawina najrozmaitszych kalamburów i pośledniejszych wypadków rozmazuje ostrość. To tylko moment, a muzyka przywraca ostrość, jednak czasem wypadasz z gry, choć tylko na takt. Takt w takt, krok, subtelny gładki Chopin – tango-szmer. Krok to tylko kolejna iluzja, kolejna sromotna klęska naszej wyobraźni, TYLKO orkiestra, rytm odtwarzany z pamięci. Odtwarzać, dostosować się do jej zawodności i kaprysów, do przenikania się planów i sytuacji do zapisu pamięci; żyjemy, a może żyliśmy, jesteśmy, a może byliśmy. Pamięć męczy się jak metal. Jak połączenie wstrząsająco intymnych znaków i obnażonych zwykłych gestów, znaków zapadłych w pamięć. Orkiestra gra jak zawsze – od zawsze. Tango, spotkanie – to dwa światy, my i oni, a może na odwrót: kto to wie, „mądry by wiedział” – my cholera nie wiemy – ciemność coś tam stoi na warcie – w tańcu się nie rozmawia. Rozmowa w tańcu nie ma sensu, więc po prostu tańcz...

 

Paolo Nani – „The Letter”

 

Komedia bez słów – ponad 20 lat na scenach teatrów, kilka tysięcy zagranych spektakli! Najczęściej grany duński spektakl na świecie.

 

„The Letter” to jedna komiczna sytuacja ukazana na piętnaście różnych sposobów. Przedstawienie opiera się na prostocie: nie ma tu dużej scenografii, specjalnych efektów świetlnych, fantazyjnych kostiumów. Każda wersja opowieści różni się od poprzedniej konwencją.

 

Warsztaty Sztuki Teatru Pantomimy

Tradycja festiwalu. W tym roku odbędą się dwudniowe spotkania z aktorami Alexandrem Neandrem z Francji, Wolframem von Bodeckerem z Niemiec oraz Bartłomiejem Ostapczukiem, ukazujące różne formy i sposoby myślenia
w sztuce teatru poza słowami. Różnorodność przygotowanych spotkań sprawia, że warsztaty są przeznaczone dla osób, które chciałyby po raz pierwszy doświadczyć, na czym polega sztuka pantomimy oraz tym, którzy od lat ją praktykują.

23.10 godz. 11:00-14:00 Bartłomiej Ostapczuk
24.10 godz. 11:00-14:00 Alexander Neander i Wolfram von Bodecker

 

Bilety na przedstawienia: alternatywy.art; biletyna.pl 
Zapisy na warsztaty:
warsztaty@mimowie.pl

 

Więcej informacji na stronie Festiwalu: www.mimefestival.pl 

 

Organizator: Fundacja Warszawskiego Centrum Pantomimy
Współorganizator: Ursynowskie Centrum Kultury „Alternatywy”
Dyrektor Artystyczny Festiwalu: Bartłomiej Ostapczuk
Festiwal dofinansowano ze środk
ów m.st. Warszawy oraz Ministerstwa Kultury,
Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

 

Zachęcamy do śledzenia komunikatów na stronie alternatywy.art oraz
w naszych mediach społecznościowych (
facebook.com/alternatywy.art).

 

Ciekawostki

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Medical App Development

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Rodzaje bonusów bukmacherskich i ich zalety dla typerów

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Jak mieszka się na Mokotowie?

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

To nie musi kosztować...

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Problemy ze snem?

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Naprawa iphone

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

5 powodów dla których warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej w Warszawie

Rola gier w rozwoju dzieci

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

5 pomysłów na prezent ślubny

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Specjalny wysłannik donosi...

Zakład o największy hit lata?

Zatańcz ze mną!

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Zakupy z personal shopperem

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Tak to miało być...

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Muzyka, której szukasz

Niebo nad Polską pełne samolotów

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Emocje coraz bliżej

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu

22-27 października br. wielkie święto teatru w Ursynowskim Centrum Kultury „Alternatywy”! Zapraszamy w tych dniach na 21. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu, który odbędzie się
w nowoczesnych przestrzeniach „Alternatyw”. W programie oryginalne, poruszające i skłaniające do refleksji przedstawienia znakomitych wykonawców z Danii, Francji, Niemiec, Norwegii, Rosji i Polski.

Przed nami 21. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu. Spotkania ze sztuką
w ramach festiwalu to podróż poprzez różnorodność form współczesnego teatru pantomimy w Europie. Teatru, który, pomimo odmiennych korzeni, łączy, będąca coraz większym wyzwaniem, idea sztuki poza słowami.
 

– Oryginalna poetyka, humor, zaskakująca wrażliwość i emocjonalność twórców oraz wykonawców przedstawień sprawia, że pantomima wymyka się oczywistym definicjom – mówi dyrektor artystyczny Festiwalu Bartłomiej Ostapczuk. – Tegoroczne spektakle potrafią wzruszać, zadawać pytania, zadziwiać, urzekać swym pięknem. A czasem po prostu bawią do łez. Dzięki artystom z Francji, Niemiec, Norwegii, Polski, Danii i Rosji tegoroczna edycja Festiwalu ukaże interesujące, intrygujące i poruszające oblicze wyjątkowej sztuki świadomego milczenia.

 

– Synergia nowo otwartej, dynamicznej instytucji kultury z festiwalem
o wieloletniej tradycji nada temu wydarzeniu nowy wymiar i będzie źródłem wielu niezapomnianych wrażeń – mówi Krzysztof Czubaszek, dyrektor Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy”. – Festiwal będzie doskonałą okazją, aby lepiej poznać sztukę mimu, która niezależnie od wieku niezmiennie porusza i zaskakuje.

 

– Nigdy nie miałem wątpliwości, że warto zainwestować w miejsce na Ursynowie, które może gościć teatr. Dodatkowo poniesione koszty właśnie nam się zwracają za sprawą pierwszego, ale mam dzieję, że nie ostatniego, Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Mimu – mówi Robert Kempa. – Liczę na owocną współpracę także w kolejnych latach – dodaje.

 


Program Festiwalu:

 

22.10 godz. 19:00
Familie Flöz – „Teatro Delusio”
(Niemcy)
Polska premiera spektaklu


23.10 godz. 19:00

Bodecker Neander Compagnie – „My Goodness!”  
(Niemcy, Francja)

Polska premiera spektaklu

24.10 godz. 19:00

Black Sky White theatre  – „Big House Small House
(Rosja)

Polska premiera spektaklu

26.10 godz. 19:00

A3 Teatr Kolekcjonerzy Wzruszeń– „Tańcz!

(Polska, Norwegia)

Polska premiera spektaklu

 

27.10 godz. 19:00

Paolo Nani – The Letter
(Dania)

 

23 i 24.10 godz. 11:00-14:00
Warsztaty Teatru Pantomimy

 

Familie Flöz – „Teatro Delusio”

 

Teatr w teatrze. Fantastyczna grupa, która specjalizuje się w zapierających dech w piersi scenach walk, morderczych intrygach i rozdzierających serce ariach ze słynnych na cały świat sztuk. Tak to wygląda z jednej strony. Po drugiej jest trzech członków ekipy technicznej pracujących w ciemności za kulisami. Ich życie, zwykle ukryte, wychodzi teraz na światło dzienne.

 

Familie Flöz stworzyli małą rodzinę, której domem jest teatr sam w sobie: wydajnie pracujący Bob jest młody, silny i nieprzewidywalny; wiecznie zmęczony i chorowity Bernd ciągle daje sobą pomiatać, a zawsze głodny Ivan nie przestaje martwić się, że straci kontrolę nad pokazami. Oddzieleni od olśniewających gwiazd na scenie tylko rozstawioną tu i ówdzie scenografią, trzej niestrudzeni pomocnicy walczą o swoje prawo do szczęścia w innym wszechświecie. A jednak w jakiś czarodziejski sposób czarowny świat iluzji na scenie łączy się i miesza z przyziemnym życiem za kulisami.

 

Bodecker Neander Compagnie – „My Goodness!

 

Na pierwszy rzut oka Pan Nowak wydaje się przykładnym pracownikiem, który nigdy w żaden sposób nie zgrzeszył. Jego „współczynnik społeczny” jest bardzo wysoki. Aby znaleźć jego jedyne potknięcie, musimy się cofnąć aż do 2004 roku: 7 września, gdy szukał w restauracji toalety i otworzył niewłaściwe drzwi…!

Innymi słowy, nie wydarzyło się nigdy nic, co sugerowałoby, że Pan Nowak pozostawi dla potomności coś wyjątkowego. Właściwie to tego ranka, kiedy smarował masłem trzecią grzankę, Nono (jak nazywali go przyjaciele) wpadł na swój najbardziej szalony pomysł – a przynajmniej tak mu się zdawało... Postanowił, że zjeździ cały kraj i wybierze grupę gości tak różnorodną, jak to tylko możliwe – by reprezentowała całokształt ludzkiego gatunku. Przygląda się więc najdyskretniejszym osobom, „Nowakom, Kowalskim, Wiśniewskim”, próbując podkreślić ich wyjątkowość i czarodziejską rolę, jaką pełnią dla ludzkości. Po dobraniu odpowiednich osób, zaprasza, by weszli na jego „arkę”, którą zbudował w ciągu ostatnich 12 lat i 3 dni. A wszystko po to, by mógł spokojnie zaczekać na falę. Każdy obywatel pozwoli zbudować nowe społeczeństwo w najbardziej demokratyczny możliwy sposób. Po powodzi, kiedy wszystko trzeba będzie wymyślić na nowo, Pan Nowak będzie potrzebował wszystkich swych sił, by zbudować sprawiedliwą przyszłość.

 

Black Sky White theatre – „Big House Small House

 

Świat dorosłych jest światem zegarów i linijek, przyczyn i skutków, gdzie treść jest ważniejsza niż istnienie, gdzie życie sprowadzone jest do linii podzielonej na równe odcinki. Dorosły przemieszcza się z punktu do punktu. Te punkty nazywa „planami” i „celami” i jest dumny ze wszystkich kolejnych kroków – tak, jakby wiedział, dokąd one go zaprowadzą. Dorośli mają tę niesamowitą właściwość, że dzisiaj jest u nich podobne jak dwie krople wody do wczoraj i do przedwczoraj. Tymczasem świat dzieci rozrósł się we wszystkich kierunkach niczym grzybnia – nie sposób odróżnić w nim czas od przestrzeni, życie od tego, co nieożywione, „ja” od „nie ja”. Każdy nowy dzień przekształcony jest
w nowy świat, który ma swoją własną nazwę, twarz i duszę. To dzięki tej umiejętności bycia wszystkim, co oferuje świat – kamieniem, chmurą, błękitem nieba albo chłodną szybą w oknie – a zarazem należenia do samego siebie, dziecko przechodzi w trzy lata tę samą drogę, którą podążała ludzkość przez trzydzieści tysięcy lat. Ten mały dorosły, który zamieszka z nim w jednym ciele, odziedziczy po nim cudowną umiejętność poskładania obrazu świata z bezładnego chaosu linii, plam kolorów, zapachów i dźwięków, ruchu i dotyku. Dorosłego nie da się nauczyć niczego nowego. Można tylko wypełnić go informacjami i regułami postępowania, które pozwolą mu nie odstawać od otaczających go innych dorosłych.

 

Ten spektakl jest dla tych wszystkich dorosłych, którzy są gotowi poczuć pustkę, jaką pozostawił po sobie ten mały, wszechpotężny anioł, który podarował im ten świat i całą jego nieskończoną głębię. Anioł, który odszedł
w jakieś nieznane miejsce w poszukiwaniu nowego domu.

 

A3 Teatr Kolekcjonerzy Wzruszeń – „Tańcz!

 

„Tańcz!”. Porządek i chaos. Przedmiot i podmiot, mężczyzna i kobieta. Spektakl to próba stworzenia – wykreowania kategorii i związków. Próba sił i wtłoczenie „światów” w tor ludzkiej logiki. To nie jest królewski dramat, to dramat przeciętnego człowieka. Jakże rzadko czujemy się tak przeciętni, a jednocześnie tak śmiesznie wspaniali. Kunsztownym uderzeniem na wysokości piersi wprawić się w ruch, wzbraniając przed banalnym dotykiem. Każdy próbuje zająć korzystną pozycje. Orkiestra na pozycji!

Uderzenie w innym kierunku obwieszcza światu gotowość z patosem. Zanim zabierzemy się do wybranej przez siebie damy, przyjęcie staje się świętem małostkowych emocji, a lawina niezręczności scala świat. Na koniec lawina najrozmaitszych kalamburów i pośledniejszych wypadków rozmazuje ostrość. To tylko moment, a muzyka przywraca ostrość, jednak czasem wypadasz z gry, choć tylko na takt. Takt w takt, krok, subtelny gładki Chopin – tango-szmer. Krok to tylko kolejna iluzja, kolejna sromotna klęska naszej wyobraźni, TYLKO orkiestra, rytm odtwarzany z pamięci. Odtwarzać, dostosować się do jej zawodności i kaprysów, do przenikania się planów i sytuacji do zapisu pamięci; żyjemy, a może żyliśmy, jesteśmy, a może byliśmy. Pamięć męczy się jak metal. Jak połączenie wstrząsająco intymnych znaków i obnażonych zwykłych gestów, znaków zapadłych w pamięć. Orkiestra gra jak zawsze – od zawsze. Tango, spotkanie – to dwa światy, my i oni, a może na odwrót: kto to wie, „mądry by wiedział” – my cholera nie wiemy – ciemność coś tam stoi na warcie – w tańcu się nie rozmawia. Rozmowa w tańcu nie ma sensu, więc po prostu tańcz...

 

Paolo Nani – „The Letter”

 

Komedia bez słów – ponad 20 lat na scenach teatrów, kilka tysięcy zagranych spektakli! Najczęściej grany duński spektakl na świecie.

 

„The Letter” to jedna komiczna sytuacja ukazana na piętnaście różnych sposobów. Przedstawienie opiera się na prostocie: nie ma tu dużej scenografii, specjalnych efektów świetlnych, fantazyjnych kostiumów. Każda wersja opowieści różni się od poprzedniej konwencją.

 

Warsztaty Sztuki Teatru Pantomimy

Tradycja festiwalu. W tym roku odbędą się dwudniowe spotkania z aktorami Alexandrem Neandrem z Francji, Wolframem von Bodeckerem z Niemiec oraz Bartłomiejem Ostapczukiem, ukazujące różne formy i sposoby myślenia
w sztuce teatru poza słowami. Różnorodność przygotowanych spotkań sprawia, że warsztaty są przeznaczone dla osób, które chciałyby po raz pierwszy doświadczyć, na czym polega sztuka pantomimy oraz tym, którzy od lat ją praktykują.

23.10 godz. 11:00-14:00 Bartłomiej Ostapczuk
24.10 godz. 11:00-14:00 Alexander Neander i Wolfram von Bodecker

 

Bilety na przedstawienia: alternatywy.art; biletyna.pl 
Zapisy na warsztaty:
warsztaty@mimowie.pl

 

Więcej informacji na stronie Festiwalu: www.mimefestival.pl 

 

Organizator: Fundacja Warszawskiego Centrum Pantomimy
Współorganizator: Ursynowskie Centrum Kultury „Alternatywy”
Dyrektor Artystyczny Festiwalu: Bartłomiej Ostapczuk
Festiwal dofinansowano ze środk
ów m.st. Warszawy oraz Ministerstwa Kultury,
Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

 

Zachęcamy do śledzenia komunikatów na stronie alternatywy.art oraz
w naszych mediach społecznościowych (
facebook.com/alternatywy.art).

 

Adres

02-776 Warszawa, ul. Indiry Gandhi 9

Termin

Od 2021-10-22 , Do 2021-10-27

Organizator

Ursynowskie Centrum Kultury "Alternatywy"

02-776 Warszawa, ul. Indiry Gandhi 9

E-mail:
biuro@alternatywy.art

WWW:
www.alternatywy.art

Zobacz na mapie

Reklama

Ciekawostki