Adres
Warszawa, ul. Dewajtis 3 - Las Bielański
Termin
Od 2019-03-24 16:00:00
Do 2019-03-24 16:00:00
Organizator
DOBRE MIEJSCE - Katolickie Centrum Kultury
Warszawa, ul. Dewajtis 3 - Las Bielański
Telefon:
(022) 561 01 23, (022) 561 01 00
E-mail:
Kultura@dobremiejsce.org
WWW:
www.dobremiejsce.org
WINNI na Forum Filmów Nie-Zwyczajnych
Na najbliższym Forum Filmów Nie-Zwyczajnych pokażemy arcyciekawy, trzymający w napięciu do ostatniej sceny obraz nominowany do Oscara pt. "Winni". Spotkanie filmowe tradycyjnie poprowadzi o. dr Marek Kotyński CSsR, filmoznawca, teolog duchowości, wykładowca PWTW.
24 marca 2019 r.; godz.: 16.00.
Miejsce: Aula im. bł. ks. J. Popiełuszki, ul. Dewajtis 3.
Bilety - w cenie 15 zł dostępne on-line na bezpośrednio stronie Dobrego Miejsca. Stacjonarnie w dniu wydarzenia.
OPIS FILMU
„Winni” to skandynawski dreszczowiec, sensacja festiwali w Sundance i Rotterdamie, gdzie zdobył nagrody publiczności. Trzymający w napięciu, pełen zwrotów akcji thriller, budujący gęstą atmosferę z oszczędnych, starannie wyważonych środków, klimatem i precyzją przywołujący na myśl „Locke’a” z Tomem Hardym. Rutynowy wieczór przy telefonie alarmowym. Operator odbierający dziś połączenia – były funkcjonariusz policji – z niecierpliwością czeka na zbliżający się koniec zmiany. Pijani imprezowicze, niedzielni kierowcy, blokujący numer żartownisie – irytacja policjanta rośnie, do momentu, kiedy odbiera telefon od spanikowanej kobiety. Została porwana, a samochód, w którym się znajduje, jedzie w nieznanym kierunku. Gdy połączenie zostanie gwałtownie przerwane, mężczyzna nie opuszczając pokoju rusza kobiecie na ratunek, polegając wyłącznie na swoim doświadczeniu, intuicji i… telefonie.
W „Winnych” każda sekunda filmu, każdy grymas, spojrzenie czy dźwięk, łączą się w mistrzowską całość, prowadzącą do zaskakującego zakończenia.
GŁOSY PRASY
"Wbija w fotel. Ani przez chwilę nie zwalnia tempa."
IndieWire
"Ekscytujący, minimalistyczny thriller w klimacie filmu „Locke” . Doskonale obsadzona, zmontowana i wyreżyserowana rozrywka."
The Film Stage
"Trudno uwierzyć, że film rozgrywający się w całości podczas rozmów telefonicznych może aż tak trzymać w napięciu. Prawdziwy dreszczowiec."
Village Voice
"Pełen napięcia, wciągający, niskobudżetowy thriller, na którego remake na pewno ostrzy już sobie zęby niejeden hollywoodzki producent."
Variety
„Winni” to kino, podczas którego ani przez chwilę nie nudzi nas brak zmian scenerii, bohaterów, miejsc, bo jest wybitnie dynamiczne dzięki temu, co niewidoczne. I udaje się widza do tego dziania poza kadrem bardzo skutecznie przekonać. Ten film prowokuje w nas maksymalną koncentrację."
San Francisco Chronicle
"Möller tak mistrzowsko buduje napięcie, że trudno uwierzyć, że „Winni” to jego debiut."
The Hollywood Reporter
"Wyjątkowy thriller, który musicie zobaczyć, i jeden z najlepszych do tej pory filmów roku."
FILMINK
"Doskonale zbalansowany thriller, który jest popisem możliwości jakie daje kino nawet jeśli nie dysponuje nieograniczonymi środkami."
RogerEbert.com
REŻYSER O FILMIE
Głęboko wierzę, że najmocniejsze obrazy w filmie, te które zapadają na długo w pamięć to te, których nie widać. Wpadłem na pomysł tego filmu, gdy usłyszałem nagranie kobiety, która chwilę po tym jak została porwana zadzwoniła na telefon alarmowy. Wieziono ją samochodem, a jej porywacz siedział obok, więc musiała posługiwać się szyfrem. Na początku moją uwagę przykuło napięcie towarzyszące tej rozmowie, ale potem zacząłem się zastanawiać, co czyniło ją tak bardzo intrygującą?
Choć słyszałem tylko zapis audio tej rozmowy, to czułem jakbym widział obrazy. Widziałem tę kobietę, samochód którym ją wieziono, drogę po której jechał, a nawet siedzącego obok niej porywacza. Zrozumiałem, że każda osoba słuchająca tego nagrania będzie widziała inne obrazy: inną kobietę, innego porywacza, inne wszystko.
Zacząłem myśleć: „a co by się stało, gdyby wykorzystać tę ideę mentalnych obrazów w filmie?”.
Realizując „Winnych” chciałem zrobić pełen napięcia i wyrazistych postaci thriller, ale przede wszystkim nakręcić film, który dla każdego widza będzie zupełnie innym doświadczeniem.
GRA z WYOBRAŹNIĄ WIDZA
„Winni”, debiutancki film Gustava Möllera, zabiera widza w pełną napięcia podróż. Zrealizowany przy bardzo niewielkim budżecie kryminalny thriller „to zarówno zabawa filmową formą, jak i kreatywne przekraczanie granic gatunku” – wyjaśnia Lina Fink, producentka filmu, którego światowa premiera miała miejsce w konkursie festiwalu w Sundance. Pomysł na film pojawił się gdy Möller trafił na YouTube na klip z nagraniem porwanej Amerykanki, która zadzwoniła na telefon alarmowy już po tym jak została uprowadzona.
„Napięcie towarzyszące tej rozmowie było tak duże, że nie można było się od niej oderwać”, wspomina reżyser, w którego głowie od razu pojawiły się filmowe obrazy. „Zacząłem pracę nad tym filmem z myślą, by to publiczność uzupełniała brakujące elementy podróży porwanej kobiety, używając swojej wyobraźni”.
„Byłem zafascynowany możliwością stworzenia filmu, który mając wyrazistą, linearną fabułę będzie jednocześnie odbierany przez każdego widza w bardzo wyjątkowy, osobisty sposób”, tłumaczy Möller. Wychodząc od tego pierwotnego pomysłu Möller i współscenarzysta Emil Nygaard Albertsen spędzili kilka nocy w centrali telefonów alarmowych, zbierając materiał do scenariusza. Rozmawiali też z oficerami policji, którzy podobnie jak Asger, bohater filmu, zostali odsunięci od obowiązków. W trakcie tego procesu pojawiło się kilka wiodących tematów, o których mógłby opowiadać film. Jednym było odkupienie głównego bohatera, drugim empatia. „Na początku filmu Asgerowi łatwo przychodzi osądzanie innych, ale z czasem budzi się w nim zrozumienie”,tłumaczy reżyser. „Bawimy się także oczekiwaniami i przypuszczeniami widzów, bo wszyscy mamy tendencję do bardzo szybkiego wyrabiania sobie zdania o innych”.
Möller urodził się w szwedzkim Göteborgu i w młodości inspirowały go takie filmy, jak „Pulp Fiction” i „Wściekłe psy” Quentina Tarantino, „Taksówkarz” Martina Scorsese, czy „Pieskie popołudnie” Sydneya Lumeta. W wieku 20 lat przeniósł się do Danii, gdzie niedługo po przeprowadzce zaczął studiować w duńskiej Narodowej Szkole Filmowej. To tam poznał swoich przyszłych współpracowników – producentkę Linę Flint oraz scenarzystę Emila Nygaarda Albertsena. To w tym zespole zrealizowane zostały dwa filmy krótkometrażowe, w tym nagradzany film dyplomowy Möllera „In Darkness”. Flint, Möller i Albertsen szybko zrozumieli, że mają podobną wrażliwość.
„Łączyło nas pragnienie, by eksperymentować z formą i przekraczać granice” mówi reżyser. „Te granice nie były dla nas czymś problematycznym, ale czymś stwarzającym okazje”.
Po studiach Flint i Nygaarda Albertsen założyli Nordisk Film Spring, mający skupiać młodych utalentowanych filmowców. „Winni” są obok telewizyjnego programu „Joe Tech” pierwszymi realizacjami studia. „Siedzimy wszyscy w jednym pokoju i pracujemy, mamy ze sobą bardzo bliską relację”, opisuje Flint.
„Winni” dobrze oddają filozofię Nordisk Film Spring. „Chcemy dostarczać widzom rozrywki” mówi Flint. „Chcemy bawić się filmowymi gatunkami w sposób, który zaskoczy publiczność i będzie dla niej wyzwaniem”. Kiedy Möller i Albertsen pracowali nad scenariuszem, Flint była na urlopie macierzyńskim, ale nad koncepcją historii pracowali wspólnie. Wiedzieli, że musi to być rzecz możliwa do zrealizowania za niewielkie pieniądze. „Cały czas musieliśmy zwracać uwagę, czy jesteśmy w stanie wyprodukować jakąś scenę”, tłumaczy Flint. „Wyzwanie, które sobie postawiliśmy było szalone – zrobić porządny film gatunkowy przy małym budżecie. Wiedzieliśmy, że musimy naszą energię i pieniądze ulokować w dokładnie dobranych miejscach”.
Aktorzy byli podekscytowani tym nietypowym podejściem, a wyjątkowa odpowiedzialność spoczywała na odgrywającym główną rolę Jakobie Cedergrenie. „Świadomość, że pojawiasz się w każdej klatce filmu była co najmniej intrygująca”, mówi aktor, który zaangażowany został na bardzo wczesnym etapie i współpracował z ekipą już przy tworzeniu scenariusza. W rolę porwanej kobiety wciela się Jessica Dinnage, ale na ekranie słyszymy tylko jej głos. Tak też aktorkę wybierał Möller – słuchając przygotowanych wcześniej nagrań. „W jej charakterystycznym głosie wyczuwalne było cierpienie”, mówi reżyser.
Film kręcono chronologicznie w ciągu trzynastu dni zdjęciowych, a każdą scenę nagrywały trzy kamery. Miejsce akcji – centrala telefonów alarmowych – wzorowane było na tych prawdziwych, ale zostało zbudowane od zera w opuszczonym biurowcu. W konstrukcji filmu reżyser opierał się na długich ujęciach, trwających od 5 do 35 minut. „Chodziło o to, by uzyskać wrażenie, że rzecz dzieje się na żywo przed oczami widzów”, wyjaśnia Möller. „Te długie ujęcia sprawiały też, że widać było autentyczne zmęczenie aktora, pasujące do postaci, w którą się wcielał”. Niezwykle ważnym elementem filmu był dźwięk – rozmowy telefoniczne z porwaną kobietą, budujące klimat dźwięki nagrywane przez ekipę na autostradzie i z policyjnego samochodu. Skoncentrowanie się na warstwie dźwiękowej nie oznaczało oczywiście, że te wizualna nie jest istotna. „Wspólnie z Jasperem Spanningiem, operatorem, długo rozmawialiśmy o koncepcji wizualnej filmu, o tym co zrobić, by nie była ona pretensjonalna”, opowiada Möller. „Uznaliśmy, że powinniśmy często stosować ujęcia z punktu widzenia bohatera, by
publiczność maksymalnie się do niego zbliżyła”.
Przed premierą „Winnych” w Sundance filmowa ekipa była bardzo podekscytowana. „Ten film oparty jest na tajemnicy, więc trudno o nim rozmawiać z kimś, kto go jeszcze nie widział… W dodatku cała koncepcja filmu zakłada, że widz jest jego współtwórcą. Trudno więc nie oczekiwać tych pierwszych pokazów”, podsumowuje reżyser.
Link do artykułu i biletów na stronie Dobrego Miejsca: http://dobremiejsce.org/winni-na-forum-filmow-nie-zwyczajnych/
Zwiastun na kanale YouTube dystrybutora: https://www.youtube.com/watch?v=8S3oEXMpMFA&feature=youtu.be
WINNI na Forum Filmów Nie-Zwyczajnych
Na najbliższym Forum Filmów Nie-Zwyczajnych pokażemy arcyciekawy, trzymający w napięciu do ostatniej sceny obraz nominowany do Oscara pt. "Winni". Spotkanie filmowe tradycyjnie poprowadzi o. dr Marek Kotyński CSsR, filmoznawca, teolog duchowości, wykładowca PWTW.
24 marca 2019 r.; godz.: 16.00.
Miejsce: Aula im. bł. ks. J. Popiełuszki, ul. Dewajtis 3.
Bilety - w cenie 15 zł dostępne on-line na bezpośrednio stronie Dobrego Miejsca. Stacjonarnie w dniu wydarzenia.
OPIS FILMU
„Winni” to skandynawski dreszczowiec, sensacja festiwali w Sundance i Rotterdamie, gdzie zdobył nagrody publiczności. Trzymający w napięciu, pełen zwrotów akcji thriller, budujący gęstą atmosferę z oszczędnych, starannie wyważonych środków, klimatem i precyzją przywołujący na myśl „Locke’a” z Tomem Hardym. Rutynowy wieczór przy telefonie alarmowym. Operator odbierający dziś połączenia – były funkcjonariusz policji – z niecierpliwością czeka na zbliżający się koniec zmiany. Pijani imprezowicze, niedzielni kierowcy, blokujący numer żartownisie – irytacja policjanta rośnie, do momentu, kiedy odbiera telefon od spanikowanej kobiety. Została porwana, a samochód, w którym się znajduje, jedzie w nieznanym kierunku. Gdy połączenie zostanie gwałtownie przerwane, mężczyzna nie opuszczając pokoju rusza kobiecie na ratunek, polegając wyłącznie na swoim doświadczeniu, intuicji i… telefonie.
W „Winnych” każda sekunda filmu, każdy grymas, spojrzenie czy dźwięk, łączą się w mistrzowską całość, prowadzącą do zaskakującego zakończenia.
GŁOSY PRASY
"Wbija w fotel. Ani przez chwilę nie zwalnia tempa."
IndieWire
"Ekscytujący, minimalistyczny thriller w klimacie filmu „Locke” . Doskonale obsadzona, zmontowana i wyreżyserowana rozrywka."
The Film Stage
"Trudno uwierzyć, że film rozgrywający się w całości podczas rozmów telefonicznych może aż tak trzymać w napięciu. Prawdziwy dreszczowiec."
Village Voice
"Pełen napięcia, wciągający, niskobudżetowy thriller, na którego remake na pewno ostrzy już sobie zęby niejeden hollywoodzki producent."
Variety
„Winni” to kino, podczas którego ani przez chwilę nie nudzi nas brak zmian scenerii, bohaterów, miejsc, bo jest wybitnie dynamiczne dzięki temu, co niewidoczne. I udaje się widza do tego dziania poza kadrem bardzo skutecznie przekonać. Ten film prowokuje w nas maksymalną koncentrację."
San Francisco Chronicle
"Möller tak mistrzowsko buduje napięcie, że trudno uwierzyć, że „Winni” to jego debiut."
The Hollywood Reporter
"Wyjątkowy thriller, który musicie zobaczyć, i jeden z najlepszych do tej pory filmów roku."
FILMINK
"Doskonale zbalansowany thriller, który jest popisem możliwości jakie daje kino nawet jeśli nie dysponuje nieograniczonymi środkami."
RogerEbert.com
REŻYSER O FILMIE
Głęboko wierzę, że najmocniejsze obrazy w filmie, te które zapadają na długo w pamięć to te, których nie widać. Wpadłem na pomysł tego filmu, gdy usłyszałem nagranie kobiety, która chwilę po tym jak została porwana zadzwoniła na telefon alarmowy. Wieziono ją samochodem, a jej porywacz siedział obok, więc musiała posługiwać się szyfrem. Na początku moją uwagę przykuło napięcie towarzyszące tej rozmowie, ale potem zacząłem się zastanawiać, co czyniło ją tak bardzo intrygującą?
Choć słyszałem tylko zapis audio tej rozmowy, to czułem jakbym widział obrazy. Widziałem tę kobietę, samochód którym ją wieziono, drogę po której jechał, a nawet siedzącego obok niej porywacza. Zrozumiałem, że każda osoba słuchająca tego nagrania będzie widziała inne obrazy: inną kobietę, innego porywacza, inne wszystko.
Zacząłem myśleć: „a co by się stało, gdyby wykorzystać tę ideę mentalnych obrazów w filmie?”.
Realizując „Winnych” chciałem zrobić pełen napięcia i wyrazistych postaci thriller, ale przede wszystkim nakręcić film, który dla każdego widza będzie zupełnie innym doświadczeniem.
GRA z WYOBRAŹNIĄ WIDZA
„Winni”, debiutancki film Gustava Möllera, zabiera widza w pełną napięcia podróż. Zrealizowany przy bardzo niewielkim budżecie kryminalny thriller „to zarówno zabawa filmową formą, jak i kreatywne przekraczanie granic gatunku” – wyjaśnia Lina Fink, producentka filmu, którego światowa premiera miała miejsce w konkursie festiwalu w Sundance. Pomysł na film pojawił się gdy Möller trafił na YouTube na klip z nagraniem porwanej Amerykanki, która zadzwoniła na telefon alarmowy już po tym jak została uprowadzona.
„Napięcie towarzyszące tej rozmowie było tak duże, że nie można było się od niej oderwać”, wspomina reżyser, w którego głowie od razu pojawiły się filmowe obrazy. „Zacząłem pracę nad tym filmem z myślą, by to publiczność uzupełniała brakujące elementy podróży porwanej kobiety, używając swojej wyobraźni”.
„Byłem zafascynowany możliwością stworzenia filmu, który mając wyrazistą, linearną fabułę będzie jednocześnie odbierany przez każdego widza w bardzo wyjątkowy, osobisty sposób”, tłumaczy Möller. Wychodząc od tego pierwotnego pomysłu Möller i współscenarzysta Emil Nygaard Albertsen spędzili kilka nocy w centrali telefonów alarmowych, zbierając materiał do scenariusza. Rozmawiali też z oficerami policji, którzy podobnie jak Asger, bohater filmu, zostali odsunięci od obowiązków. W trakcie tego procesu pojawiło się kilka wiodących tematów, o których mógłby opowiadać film. Jednym było odkupienie głównego bohatera, drugim empatia. „Na początku filmu Asgerowi łatwo przychodzi osądzanie innych, ale z czasem budzi się w nim zrozumienie”,tłumaczy reżyser. „Bawimy się także oczekiwaniami i przypuszczeniami widzów, bo wszyscy mamy tendencję do bardzo szybkiego wyrabiania sobie zdania o innych”.
Möller urodził się w szwedzkim Göteborgu i w młodości inspirowały go takie filmy, jak „Pulp Fiction” i „Wściekłe psy” Quentina Tarantino, „Taksówkarz” Martina Scorsese, czy „Pieskie popołudnie” Sydneya Lumeta. W wieku 20 lat przeniósł się do Danii, gdzie niedługo po przeprowadzce zaczął studiować w duńskiej Narodowej Szkole Filmowej. To tam poznał swoich przyszłych współpracowników – producentkę Linę Flint oraz scenarzystę Emila Nygaarda Albertsena. To w tym zespole zrealizowane zostały dwa filmy krótkometrażowe, w tym nagradzany film dyplomowy Möllera „In Darkness”. Flint, Möller i Albertsen szybko zrozumieli, że mają podobną wrażliwość.
„Łączyło nas pragnienie, by eksperymentować z formą i przekraczać granice” mówi reżyser. „Te granice nie były dla nas czymś problematycznym, ale czymś stwarzającym okazje”.
Po studiach Flint i Nygaarda Albertsen założyli Nordisk Film Spring, mający skupiać młodych utalentowanych filmowców. „Winni” są obok telewizyjnego programu „Joe Tech” pierwszymi realizacjami studia. „Siedzimy wszyscy w jednym pokoju i pracujemy, mamy ze sobą bardzo bliską relację”, opisuje Flint.
„Winni” dobrze oddają filozofię Nordisk Film Spring. „Chcemy dostarczać widzom rozrywki” mówi Flint. „Chcemy bawić się filmowymi gatunkami w sposób, który zaskoczy publiczność i będzie dla niej wyzwaniem”. Kiedy Möller i Albertsen pracowali nad scenariuszem, Flint była na urlopie macierzyńskim, ale nad koncepcją historii pracowali wspólnie. Wiedzieli, że musi to być rzecz możliwa do zrealizowania za niewielkie pieniądze. „Cały czas musieliśmy zwracać uwagę, czy jesteśmy w stanie wyprodukować jakąś scenę”, tłumaczy Flint. „Wyzwanie, które sobie postawiliśmy było szalone – zrobić porządny film gatunkowy przy małym budżecie. Wiedzieliśmy, że musimy naszą energię i pieniądze ulokować w dokładnie dobranych miejscach”.
Aktorzy byli podekscytowani tym nietypowym podejściem, a wyjątkowa odpowiedzialność spoczywała na odgrywającym główną rolę Jakobie Cedergrenie. „Świadomość, że pojawiasz się w każdej klatce filmu była co najmniej intrygująca”, mówi aktor, który zaangażowany został na bardzo wczesnym etapie i współpracował z ekipą już przy tworzeniu scenariusza. W rolę porwanej kobiety wciela się Jessica Dinnage, ale na ekranie słyszymy tylko jej głos. Tak też aktorkę wybierał Möller – słuchając przygotowanych wcześniej nagrań. „W jej charakterystycznym głosie wyczuwalne było cierpienie”, mówi reżyser.
Film kręcono chronologicznie w ciągu trzynastu dni zdjęciowych, a każdą scenę nagrywały trzy kamery. Miejsce akcji – centrala telefonów alarmowych – wzorowane było na tych prawdziwych, ale zostało zbudowane od zera w opuszczonym biurowcu. W konstrukcji filmu reżyser opierał się na długich ujęciach, trwających od 5 do 35 minut. „Chodziło o to, by uzyskać wrażenie, że rzecz dzieje się na żywo przed oczami widzów”, wyjaśnia Möller. „Te długie ujęcia sprawiały też, że widać było autentyczne zmęczenie aktora, pasujące do postaci, w którą się wcielał”. Niezwykle ważnym elementem filmu był dźwięk – rozmowy telefoniczne z porwaną kobietą, budujące klimat dźwięki nagrywane przez ekipę na autostradzie i z policyjnego samochodu. Skoncentrowanie się na warstwie dźwiękowej nie oznaczało oczywiście, że te wizualna nie jest istotna. „Wspólnie z Jasperem Spanningiem, operatorem, długo rozmawialiśmy o koncepcji wizualnej filmu, o tym co zrobić, by nie była ona pretensjonalna”, opowiada Möller. „Uznaliśmy, że powinniśmy często stosować ujęcia z punktu widzenia bohatera, by
publiczność maksymalnie się do niego zbliżyła”.
Przed premierą „Winnych” w Sundance filmowa ekipa była bardzo podekscytowana. „Ten film oparty jest na tajemnicy, więc trudno o nim rozmawiać z kimś, kto go jeszcze nie widział… W dodatku cała koncepcja filmu zakłada, że widz jest jego współtwórcą. Trudno więc nie oczekiwać tych pierwszych pokazów”, podsumowuje reżyser.
Link do artykułu i biletów na stronie Dobrego Miejsca: http://dobremiejsce.org/winni-na-forum-filmow-nie-zwyczajnych/
Zwiastun na kanale YouTube dystrybutora: https://www.youtube.com/watch?v=8S3oEXMpMFA&feature=youtu.be
Adres
Warszawa, ul. Dewajtis 3 - Las Bielański
Termin
Od 2019-03-24 16:00:00, Do 2019-03-24 16:00:00
Organizator
DOBRE MIEJSCE - Katolickie Centrum Kultury
Warszawa, ul. Dewajtis 3 - Las Bielański
Telefon:
(022) 561 01 23, (022) 561 01 00
E-mail:
Kultura@dobremiejsce.org
WWW:
www.dobremiejsce.org
W ten weekend
Smart Kids Planet
Eko Sobótka
sobota, 20 kwietnia.Malowany Pesach
niedziela, 21 kwietnia.Szlakiem kościołów Starego i Nowego Miasta
sobota, 20 kwietnia.Giełda kolekcjonerska
niedziela, 21 kwietnia.Kultowa Nostalgia
sobota, 20 kwietnia.Kosmo-Przygoda
niedziela, 21 kwietnia.Spektakl dla najnajów
niedziela, 21 kwietnia.Warsztaty neurografiki
sobota, 20 kwietnia.Opowiedz mi bajkę
sobota, 20 kwietnia.Najazd klasyków na Warszawę
sobota, 20 kwietnia.Wieszanie
sobota, 20 kwietnia.EkoWileńska
piątek, 19 kwietnia.Święto Lokalnej Wspólnoty
niedziela, 21 kwietnia.Wszystkie Mazurki Świata
Do soboty, 20 kwietnia.Wilanów kręci kilometry
niedziela, 21 kwietnia.Ciekawostki
Muzyka, której szukasz
Jak ubierać niemowlę na wiosnę?
Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?
Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?
Co ile ćwiczyć brzuch?
Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?
5 pomysłów na zabawę z psem
Żywopłot – praktyczne przemyślenia
Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław
Pomoc drogowa na terenie Warszawy
Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?
How to Build a Great Web & Mobile Marketplace
Specjalny wysłannik donosi...
Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie
Wykorzystanie uprawnień budowlanych w małych i dużych przedsiębiorstwach
Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?
Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?
Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek
Co zrobić, żeby szybko zasnąć?
HPV a brodawki - co warto wiedzieć?
Jak mieszka się na Mokotowie?
Zamki i pałace na Morawach
Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare
Niebo nad Polską pełne samolotów
Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?
Jak przygotować teczkę rysunkową?
Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki
Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom
Impreza Halloween w Warszawie już w tę sobotę
Petsitters - domy tymczasowe dla zwierząt domowych
Pokaz mody przerwany przez zabójstwo
Dlaczego Firmy Przeprowadzkowe są Potrzebne?
Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu
Przekąski na urodzinowe przyjęcie
Zatańcz ze mną!
Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta
Jak zaplanować remont w mieszkania?
Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?
Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie
Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców
Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?
Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?
Gdzie sprawdzają się ogrodzenia grzebieniowe i dlaczego je wybrać?
Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?
Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera
Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę
Naprawa iphone
Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?
Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?
Czy warto zatrudnić firmę do sprzątania?
Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka
Joga w terenie. Jak przygotować się do praktyki w terenie?
Luksusowe wille w Konstancinie
Historia zakładów bukmacherskich w Polsce
Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?
Druk 3D z nylonem
Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!
Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości
Nie masz pomysłu co podarować siostrze pod choinkę ? Sprawdź te propozycje
Czy warto zlecić remont firmie?
Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?
Kursy maturalne w Warszawie
Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta
Przełam rutynę i zorganizuj wyjątkową randkę. Jak? Podpowiadamy!
Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?
Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?
Zwierzak w prezencie – i co dalej?
Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie
Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia
Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?
W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?
Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać
Zmiany w Przepisach Podatkowych na Rok 2024: Co Musisz Wiedzieć
Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?
Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?
Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!
Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?
Czym się charakteryzują lampy UV do wody?
Zabawki dla dzieci w każdym wieku
Problemy ze snem?
Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?
Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?
Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych
Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie
Co sprawia największe trudności w nauce języka angielskiego i jak można to zmienić?
Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!
Zakupy z personal shopperem
Okulista Warszawa Wesoła - kompleksowa pomoc dla zdrowia oczu
Kontenery na wynajem – idealne rozwiązanie do wywozu gruzu i odpadów
Luksusowe aranżacje: jak stylowo połączyć nowoczesne klamki drzwiowe z ekskluzywnym wystrojem wnętrza?
To nie musi kosztować...
Tak to miało być...
Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?
Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym
Ręczne pranie kanapy czy profesjonalne czyszczenie – co wybrać?
Kamizelka wraca na salony
Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?
Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021
Jak zorganizować udany event na gokartach i jakie są koszty?
Spodenki rowerowe z wkładką, czyli słuszny wybór dla pasjonatów kolarstwa
Klamki do drzwi - na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas ich wyboru?
Atrakcje w Jantarze
Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów
Paranoja
Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu
Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?
Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki
Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?
Zamawianie online
Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?
Rola gier w rozwoju dzieci
Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?
Zalety kursów online przygotowujących do matury z matematyki
Dlaczego warto skorzystać z Bookero
Jaki sport warto uprawiać na wiosnę
Podolog dla seniora - czy jest konieczny?
Podróż Polska-Szwajcaria Busem
Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową
Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe
Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza
Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM
Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?
Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?
Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?
Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?
Jak zaplanować oświetlenie salonu?
Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę
Wynajem samochodu na tydzień w Warszawie
Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?
Alkoholowe inspiracje dla przyszłych par młodych
Który sklep jest najtańszy: Lidl czy Biedronka?
Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad
Automatyzacja procesów rozliczania czasu pracy dzięki biometrii
Wdrażanie HACCP Warszawa
Bezpieczne Sylwestrowe Szaleństwo
Nowa generacja klejów do zabawy - kleje pva
Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?
Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?
Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach
Agencja ochrony Warszawa: zadbaj o bezpieczeństwo na każdym poziomie
Strategie zarządzania kapitałem w zakładach bukmacherskich
Medical App Development
3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!
Komu powierzyć sprzątanie mieszkania Warszawa
Ta która przeżyła...
Jakie zaproszenia ślubne warto wybrać?
Sprzątanie biur w Warszawie - adres, który trzeba znać
Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?
5 pomysłów na prezent ślubny
Berberyna - czy pomaga na trawienie?
Czy dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują odzieży chroniącej przed deszczem?
Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania