• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

IMPREZY / kultura i wiedza

Spektakl w Kadrze

Adres

ul. Rzymowskiego 32, 02-697 Warszawa

Termin

Od 2017-09-25
Do 2017-09-26

Organizator

Dom Kultury Kadr w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy

ul. Gintrowskiego 32, 02-697 Warszawa

Telefon:
0-22/843-88-81

WWW:
www.dkkadr.waw.pl

Zobacz na mapie

16.09. (sobota), godz. 19.00 - Dobrze 

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Grupa improwizacji teatralnej Dobrze o sobie mówi tak: Gramy sceny improwizowane, starając się wyważyć proporcje między improwizacją „szybką” i „wolną”, między jakąś prawdą psychologiczną (albo raczej dążeniem do niej) a absurdem. 

Występują: Maciek Kaczyński; Ola Kania; Magda Klepczarek; Aga Królak; Herbert Makuch; Grzesiek Uzdański  

18.09. (poniedziałek), godz. 19.00 - Absolutely Fabulous Dancers 

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Aktorka, tancerz i choreografka przyglądają się swojej historii. Prezentacja organizatorów Centrum Sztuki Tańca: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

„Absolutely Fabulous Dancers” – Magdalena Przybysz / Agata Życzkowska / Wojciech Grudziński

Spektakl w ramach programu Centrum Sztuki Tańca dofinansowanego przez Urząd m.st. Warszawy

Koncepcja: Magdalena Przybysz z Kosmosu
Choreografia: Magdalena Przybysz z Kosmosu / Wojciech Princessa Grudziński
Reżyseria i dramaturgia: Agata Star Życzkowska
Koncepcja stylistyczna / reżyseria świateł / zdjęcia: Anna Świetlana Ciupryk

Występują: Agata Star Życzkowska, Magdalena Przybysz z Kosmosu, Wojciech Princessa Grudziński 

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Partnerzy: Prom Kultury Saska Kępa / Teatr Baza / Fundacja Burdąg / Centrum w Ruchu

Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa

Trailer: https://youtu.be/2gbJi6RU8XY

Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. A to wszystko w rytmach muzyki lat 80., krakowiaka i muzyki klasycznej. Może być bardziej absurdalnie? Chyba nie! 

Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w  ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka.

Po spektaklach “Absolutely Fabulous Dancers” i “Biały KWADRAT na czarnym tle” (godz. 20.00) zapraszamy na spotkanie artystów z widzami, które poprowadzi: Hanna Raszewska

18.09. (poniedziałek), godz. 20.00 - Biały KWADRAT na czarnym tle
wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl Pauliny Święcańskiej – prezentacja organizatorów Centrum Sztuki Tańca. 

Koncepcja i choreografia: Paulina Święcańska
Taniec: Aleksandra Osowicz, Paulina Święcańska, Paweł Konior
Muzyka na żywo: Jakub Dykiert
Reżyseria świateł: Roman Woźniak

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=CCSzZ-t02dY 

Tytuł wieczoru nawiązuje do obrazu Kazimierza Malewicza, który został uznany za pierwsze dzieło nieprzedstawiające. „Pragnę zaprezentować coś bardzo prostego, czystego formalnie i opartego na pięknie ruchu ciał ludzkich” – mówi Paulina Święcańska. 

Po spektaklach “Absolutely Fabulous Dancers” i “Biały KWADRAT na czarnym tle” (godz. 20.00) zapraszamy na spotkanie artystów z widzami, które poprowadzi: Hanna Raszewska

Więcej informacji: www.centrumsztukitanca.eu

24.09 (niedziela), godz. 11.00 - Bajki Singera

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl Teatru Polonistyki UW na podstawie „Opowiadań dla dzieci” Isaaca Bashevisa Singera.

Noblista Isaac Bashevisa Singera zapisał się na kartach historii zbiorem przypowieści, które zaliczyć można z czystym sercem do najpiękniejszych bajek, jakie kiedykolwiek napisano. "Opowiadania dla dzieci" to zbiór krótkich, przeplatających się, barwnych, pobudzających wyobraźnię historii, których przełożenie na deski teatru jest zarówno świetną zabawą, jak i ekscytującym wyzwaniem. Aktorzy Teatru Polonistyki UW próbują pokazać na scenie, że historie napisane autora “Sztukmistrza z Lublina” są uniwersalne i przeznaczone dla widza w każdym wieku.

25.09. (poniedziałek), godz. 18.00 - A Scores: Partytury 
wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl w ramach programu Centrum Sztuki Tańca dofinansowanego przez Urząd m.st. Warszawy

Pomysł, struktura i choreografia: Agnieszk Kryst
Współpraca: Katarzyna Sikora
Kreacja i wykonania: Agnieszka Kryst, Katarzyna Sikora
Dramaturgia: Mateusz Atman
Zdjęcie: Paweł Kuligowski / take516.com

Według izraelskiej teoretyczki współczesnej emocjonalności Evy Illouz współczesną kulturę i zawiązywane w niej relacje charakteryzuje intymny chłód (cold intimacies). Emocje traktowane są dziś jako słabość, element niekontrolowalny i wymykający się racjonalnym narzędziom poznania (zwłaszcza w kobiecym kontekście). Z kolei Arlie Hochschild w eseju „Love and Gold”, podkreśla, że empatia i zdolność kobiet do miłości stała się na rynku produktem w dystrybucji i traktowana jest jako odnawialne źródło energii.

Autorkę „A Scores: Partytury” interesuje emocjonalność jako potencjał twórczy oraz manifestacja wolności, jako proces (auto)reformowania poprzez minimalizowanie i maksymalizowanie, opanowywanie i uwalnianie pojedynczego gestu, myśli czy uczucia. Praca „A Scores: Partytury”’ jest pogłębieniem praktyki ruchowej, w której emocje i ich fizyczność stają się świadomym narzędziem kompozycji. 

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami

Więcej informacji: www.centrumsztukitanca.eu

25.09. (poniedziałek), godz. 19.30 - Europa. Śledztwo
wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr 

Spektakl w ramach programu Centrum Sztuki Tańca dofinansowanego przez Urząd m.st. Warszawy

Choreografia/ wykonanie: Magda Jędra, Weronika Pelczyńska, Iza Szostak
Dramaturgia: Agata Szczęśniak
Scenografia: Wojciech Pustoła
Reżyseria świateł: Karolina Gębska
Realizacja świateł: Michał Głaszczka
Produkcja: Komuna// Warszawa

Czas trwania: 45 min.

Trailer: https://youtu.be/jIUg2QqSuzI

Polska: 24 tysiące sklepów z ubraniami z drugiej ręki. Europa: 120 tysięcy firm odzieżowych ubrań. Świat: 4 miliony par rąk szyje ubrania w Bangladeszu. Trzy artystki zapraszają publiczność do gigantycznego europejskiego lumpeksu pełnego fantazji z drugiej ręki i zużytych marzeń o przyszłości. W kolażu improwizacji i sieci widocznych i niewidzialnych połączeń tancerki badają relacje między tym, co odległe, globalne i tym, co osobiste. Prowadzą performatywne śledztwo w sprawie przyszłości Europy. Ile kosztuje wspólne działanie? W jaki sposób partner stał się przeszkodą? Kiedy wartości zmieniły się w obsesje? To również spektakl o pracy artystów tańca – jej materialności i cenie. Artystki wzywają publiczność do tablicy, pytają o relację między tancerzem i widzem, działającym podmiotem i obserwatorem.

To spektakl o nieprzewidzianych konsekwencjach wspólnej pracy, kolektywnego działania, w którym to, co miało dawać poczucie bezpieczeństwa – okazuje się kolejną formą opresji, a to, co miało straszyć – śmieszy. W spektaklu wykorzystano dane z raportów organizacji Asia Monitor Resource Centre i War on Want.

Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urząd m.st. Warszawy, przy wsparciu Fundacji Burdąg, Centrum w Ruchu, Urzędu Dzielnicy Wawer m.st. Warszawa.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami

Więcej informacji: www.centrumsztukitanca.eu

26.09. (wtorek), godz. 19.00 -  Bataille i świt nowych dni 
wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl w ramach programu Centrum Sztuki Tańca dofinansowanego przez Urząd m.st. Warszawy

Scenariusz i reżyseria: Sławek Krawczyński
Choreografia: Anna Godowska
Tancerze: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Natalia Dinges, Paweł Grala, Bartosz Ostrowski, Łukasz Przytarski, Zofia Tomczyk
Muzyka i realizacja dźwięku: Peter Łyczkowski 
Produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
Koprodukcja: Fundacja Ciało/Umysł, 20. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca, Centrum Kultury w Lublinie

Projekt zrealizowano w ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Duet Krawczyński/Godowska od lat wypracowuje pogłębione metody uprawiania teatru i tańca w oparciu o psychologię analityczną Carla Gustava Junga i psychologię procesu Arnolda Mindella. W nowym projekcie reżyser i choreografka sięgają po dzieła Georges’a Bataille’a – kontestatora, prekursora postmodernizmu, twórcy „literatury transgresji”.

Sześcioro tancerzy, czerpiąc ze wskazań Bataille’a, śledzi drogę własnej socjalizacji. Aby dotrzeć do rejonów, w których język zawodzi, muszą pozwolić sobie działać bezcelowo i bezinteresownie. Muszą podążyć ku niemożliwemu, odnaleźć utraconą spontaniczność, wskrzesić w sobie potrzebę przekroczenia zasad.

Skupienie na doświadczeniu wewnętrznym pozwala balansować na granicy jawy i snu, oderwać się od rzeczywistości opartej na normie i racjonalności. Praca z podświadomością wypowiada posłuszeństwo rozumowi, poszukuje alternatywnych rozwiązań. W tym konflikcie aktorzy stopniowo budują swoje role. Zaczynają od towarzyskiej konwencji, aby wejść na drogę ekstazy.

Bataille tworzył wizje alternatywnych społecznych i egzystencjalnych światów posługując się słowem, ale zawsze twierdził, że prawdziwe życie znajduje się poza obrębem języka. Taniec wydaje się najlepszym medium do ucieleśnienia tych postulatów. Brzmi jak utopia? Wiele zależy od zawieszenia przekonania, że żyjemy w najlepszym z możliwych światów i odnalezienia w ruchu początku wspólnego działania.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami

Więcej informacji: www.centrumsztukitanca.eu

 

Ciekawostki

Sezon grillowy czas zacząć!

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Dlaczego warto organizować imprezy firmowe?

Prezent dla miłośnika sportowych aut

Saona, czyli raj w raju

Nie ma to jak zabawa!

Poradnik rodzica kolonijnego Maluszka

Stoch nadal dominuje

Reforma edukacji

Od czego zależy cena polisy na życie?

To nie musi kosztować...

Przeczytaj - Zanim pojedziesz na urlop.

Profesjonalne pokazy fajerwerków na każdą uroczystość

Jak z głową zaplanować koszt wyjazdu

Komfort termiczny na poddaszu

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Bilet tramwajowy i autobusowy przez telefon – gdzie i jak go kupić?

Tak to miało być...

Jak być na bieżąco z muzycznymi trendami?

Nawłoć - wyjątkowa roślina miododajna

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Korzyści ze światłowodu w firmie

Jaki rower wybrać?

Pomysł na prezent dla 20-latka

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Kogis zaprasza dzieci na obozy i kolonie

Jak właściciel rozlicza wyjazd służbowy

Co kupić dziecku na urodziny?

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Czytać, czy nie czytać, oto jest pytanie?

Wybór butów ślubnych – najczęściej zadawane pytania

Dom aukcyjny – idealne miejsce na zakupy dzieł sztuki

Jak zorganizować event w tanecznym stylu?

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Otwórz firmę, pozyskując pieniądze z dotacji

Łazienka na topie

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Spektakl w Kadrze

16.09. (sobota), godz. 19.00 - Dobrze 

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub telefonicznie

Grupa improwizacji teatralnej Dobrze o sobie mówi tak: Gramy sceny improwizowane, starając się wyważyć proporcje między improwizacją „szybką” i „wolną”, między jakąś prawdą psychologiczną (albo raczej dążeniem do niej) a absurdem. 

Występują: Maciek Kaczyński; Ola Kania; Magda Klepczarek; Aga Królak; Herbert Makuch; Grzesiek Uzdański  

18.09. (poniedziałek), godz. 19.00 - Absolutely Fabulous Dancers 

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Aktorka, tancerz i choreografka przyglądają się swojej historii. Prezentacja organizatorów Centrum Sztuki Tańca: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

„Absolutely Fabulous Dancers” – Magdalena Przybysz / Agata Życzkowska / Wojciech Grudziński

Spektakl w ramach programu Centrum Sztuki Tańca dofinansowanego przez Urząd m.st. Warszawy

Koncepcja: Magdalena Przybysz z Kosmosu
Choreografia: Magdalena Przybysz z Kosmosu / Wojciech Princessa Grudziński
Reżyseria i dramaturgia: Agata Star Życzkowska
Koncepcja stylistyczna / reżyseria świateł / zdjęcia: Anna Świetlana Ciupryk

Występują: Agata Star Życzkowska, Magdalena Przybysz z Kosmosu, Wojciech Princessa Grudziński 

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Partnerzy: Prom Kultury Saska Kępa / Teatr Baza / Fundacja Burdąg / Centrum w Ruchu

Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa

Trailer: https://youtu.be/2gbJi6RU8XY

Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. A to wszystko w rytmach muzyki lat 80., krakowiaka i muzyki klasycznej. Może być bardziej absurdalnie? Chyba nie! 

Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w  ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka.

Po spektaklach “Absolutely Fabulous Dancers” i “Biały KWADRAT na czarnym tle” (godz. 20.00) zapraszamy na spotkanie artystów z widzami, które poprowadzi: Hanna Raszewska

18.09. (poniedziałek), godz. 20.00 - Biały KWADRAT na czarnym tle
wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl Pauliny Święcańskiej – prezentacja organizatorów Centrum Sztuki Tańca. 

Koncepcja i choreografia: Paulina Święcańska
Taniec: Aleksandra Osowicz, Paulina Święcańska, Paweł Konior
Muzyka na żywo: Jakub Dykiert
Reżyseria świateł: Roman Woźniak

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=CCSzZ-t02dY 

Tytuł wieczoru nawiązuje do obrazu Kazimierza Malewicza, który został uznany za pierwsze dzieło nieprzedstawiające. „Pragnę zaprezentować coś bardzo prostego, czystego formalnie i opartego na pięknie ruchu ciał ludzkich” – mówi Paulina Święcańska. 

Po spektaklach “Absolutely Fabulous Dancers” i “Biały KWADRAT na czarnym tle” (godz. 20.00) zapraszamy na spotkanie artystów z widzami, które poprowadzi: Hanna Raszewska

Więcej informacji: www.centrumsztukitanca.eu

24.09 (niedziela), godz. 11.00 - Bajki Singera

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl Teatru Polonistyki UW na podstawie „Opowiadań dla dzieci” Isaaca Bashevisa Singera.

Noblista Isaac Bashevisa Singera zapisał się na kartach historii zbiorem przypowieści, które zaliczyć można z czystym sercem do najpiękniejszych bajek, jakie kiedykolwiek napisano. "Opowiadania dla dzieci" to zbiór krótkich, przeplatających się, barwnych, pobudzających wyobraźnię historii, których przełożenie na deski teatru jest zarówno świetną zabawą, jak i ekscytującym wyzwaniem. Aktorzy Teatru Polonistyki UW próbują pokazać na scenie, że historie napisane autora “Sztukmistrza z Lublina” są uniwersalne i przeznaczone dla widza w każdym wieku.

25.09. (poniedziałek), godz. 18.00 - A Scores: Partytury 
wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl w ramach programu Centrum Sztuki Tańca dofinansowanego przez Urząd m.st. Warszawy

Pomysł, struktura i choreografia: Agnieszk Kryst
Współpraca: Katarzyna Sikora
Kreacja i wykonania: Agnieszka Kryst, Katarzyna Sikora
Dramaturgia: Mateusz Atman
Zdjęcie: Paweł Kuligowski / take516.com

Według izraelskiej teoretyczki współczesnej emocjonalności Evy Illouz współczesną kulturę i zawiązywane w niej relacje charakteryzuje intymny chłód (cold intimacies). Emocje traktowane są dziś jako słabość, element niekontrolowalny i wymykający się racjonalnym narzędziom poznania (zwłaszcza w kobiecym kontekście). Z kolei Arlie Hochschild w eseju „Love and Gold”, podkreśla, że empatia i zdolność kobiet do miłości stała się na rynku produktem w dystrybucji i traktowana jest jako odnawialne źródło energii.

Autorkę „A Scores: Partytury” interesuje emocjonalność jako potencjał twórczy oraz manifestacja wolności, jako proces (auto)reformowania poprzez minimalizowanie i maksymalizowanie, opanowywanie i uwalnianie pojedynczego gestu, myśli czy uczucia. Praca „A Scores: Partytury”’ jest pogłębieniem praktyki ruchowej, w której emocje i ich fizyczność stają się świadomym narzędziem kompozycji. 

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami

Więcej informacji: www.centrumsztukitanca.eu

25.09. (poniedziałek), godz. 19.30 - Europa. Śledztwo
wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr 

Spektakl w ramach programu Centrum Sztuki Tańca dofinansowanego przez Urząd m.st. Warszawy

Choreografia/ wykonanie: Magda Jędra, Weronika Pelczyńska, Iza Szostak
Dramaturgia: Agata Szczęśniak
Scenografia: Wojciech Pustoła
Reżyseria świateł: Karolina Gębska
Realizacja świateł: Michał Głaszczka
Produkcja: Komuna// Warszawa

Czas trwania: 45 min.

Trailer: https://youtu.be/jIUg2QqSuzI

Polska: 24 tysiące sklepów z ubraniami z drugiej ręki. Europa: 120 tysięcy firm odzieżowych ubrań. Świat: 4 miliony par rąk szyje ubrania w Bangladeszu. Trzy artystki zapraszają publiczność do gigantycznego europejskiego lumpeksu pełnego fantazji z drugiej ręki i zużytych marzeń o przyszłości. W kolażu improwizacji i sieci widocznych i niewidzialnych połączeń tancerki badają relacje między tym, co odległe, globalne i tym, co osobiste. Prowadzą performatywne śledztwo w sprawie przyszłości Europy. Ile kosztuje wspólne działanie? W jaki sposób partner stał się przeszkodą? Kiedy wartości zmieniły się w obsesje? To również spektakl o pracy artystów tańca – jej materialności i cenie. Artystki wzywają publiczność do tablicy, pytają o relację między tancerzem i widzem, działającym podmiotem i obserwatorem.

To spektakl o nieprzewidzianych konsekwencjach wspólnej pracy, kolektywnego działania, w którym to, co miało dawać poczucie bezpieczeństwa – okazuje się kolejną formą opresji, a to, co miało straszyć – śmieszy. W spektaklu wykorzystano dane z raportów organizacji Asia Monitor Resource Centre i War on Want.

Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urząd m.st. Warszawy, przy wsparciu Fundacji Burdąg, Centrum w Ruchu, Urzędu Dzielnicy Wawer m.st. Warszawa.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami

Więcej informacji: www.centrumsztukitanca.eu

26.09. (wtorek), godz. 19.00 -  Bataille i świt nowych dni 
wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl w ramach programu Centrum Sztuki Tańca dofinansowanego przez Urząd m.st. Warszawy

Scenariusz i reżyseria: Sławek Krawczyński
Choreografia: Anna Godowska
Tancerze: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Natalia Dinges, Paweł Grala, Bartosz Ostrowski, Łukasz Przytarski, Zofia Tomczyk
Muzyka i realizacja dźwięku: Peter Łyczkowski 
Produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
Koprodukcja: Fundacja Ciało/Umysł, 20. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca, Centrum Kultury w Lublinie

Projekt zrealizowano w ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Duet Krawczyński/Godowska od lat wypracowuje pogłębione metody uprawiania teatru i tańca w oparciu o psychologię analityczną Carla Gustava Junga i psychologię procesu Arnolda Mindella. W nowym projekcie reżyser i choreografka sięgają po dzieła Georges’a Bataille’a – kontestatora, prekursora postmodernizmu, twórcy „literatury transgresji”.

Sześcioro tancerzy, czerpiąc ze wskazań Bataille’a, śledzi drogę własnej socjalizacji. Aby dotrzeć do rejonów, w których język zawodzi, muszą pozwolić sobie działać bezcelowo i bezinteresownie. Muszą podążyć ku niemożliwemu, odnaleźć utraconą spontaniczność, wskrzesić w sobie potrzebę przekroczenia zasad.

Skupienie na doświadczeniu wewnętrznym pozwala balansować na granicy jawy i snu, oderwać się od rzeczywistości opartej na normie i racjonalności. Praca z podświadomością wypowiada posłuszeństwo rozumowi, poszukuje alternatywnych rozwiązań. W tym konflikcie aktorzy stopniowo budują swoje role. Zaczynają od towarzyskiej konwencji, aby wejść na drogę ekstazy.

Bataille tworzył wizje alternatywnych społecznych i egzystencjalnych światów posługując się słowem, ale zawsze twierdził, że prawdziwe życie znajduje się poza obrębem języka. Taniec wydaje się najlepszym medium do ucieleśnienia tych postulatów. Brzmi jak utopia? Wiele zależy od zawieszenia przekonania, że żyjemy w najlepszym z możliwych światów i odnalezienia w ruchu początku wspólnego działania.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami

Więcej informacji: www.centrumsztukitanca.eu

 

Adres

ul. Rzymowskiego 32, 02-697 Warszawa

Termin

Od 2017-09-25 , Do 2017-09-26

Organizator

Dom Kultury Kadr w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy

ul. Gintrowskiego 32, 02-697 Warszawa

Telefon:
0-22/843-88-81

WWW:
www.dkkadr.waw.pl

Zobacz na mapie

Reklama

Ciekawostki