• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

IMPREZY / konkursy
IMPREZY / kultura i wiedza

Taniec Albatrosa

Adres

Warszawa, ul. Mokotowska 13

Termin

Od 2019-02-10 19:00:00
Do 2019-02-10 19:00:00

Organizator

Teatr Współczesny

Warszawa, ul. Mokotowska 13

Telefon:
0-22/825-13-52, 0-22/825-59-79 (kasa)

E-mail:
teatr@wspolczesny.pl

WWW:
www.wspolczesny.pl

Zobacz na mapie

Dwuososbowe zaproszenie na  niedzielę 10 lutego g. 19.00 na spektakl "Taniec albatrosa".


Wystarczy przysłać maila na adres: redakcja@wolnasobota.pl aby wziąć udział w losowaniu.
Pamiętajcie podać: w temacie maila - tytuł i dzień spektaklu; w treści maila - imię i nazwisko.
Osoby, których nazwiska zostaną wylosowane - powiadomimy mailem.
Na zgłoszenia czekamy do g. 9.00 w dniu 8 lutego.

Zanim pójdziecie zobaczcie film ze spektaklu

tutaj

Gérald Sibleyras

Taniec albatrosa

(La Danse de l’albatros)

Przekład : Jolanta Domagalska

Reżyseria: Maciej Englert

Scenografia: Marcin Stajewski

Kostiumy: Anna Englert

Układ tańca: Weronika Pelczyńska

 

Osoby:

Tierry – Andrzej Zieliński
Gilles – Leon Charewicz
Francoise – Agnieszka Pilaszewska
Judyta – Sylwia Boroń / Edyta Ostojak

Prapremiera polska 7 listopada  2014 r., g.19.00

Gérald Sibleyras, (autor „Napisu” granego w naszym teatrze od dziewięciu lat) niestrudzony tropiciel zagubienia współczesnego inteligenta w świecie haseł poprawności politycznej, mód i przepisów na życie, oferowanych przez kolorowe pisemka, tym razem spotyka nas z uciekającymi przed kryzysem dojrzałego wieku pięćdziesięciolatkami. Zoolog, zajmujący się gatunkami na wymarciu, z o trzydzieści lat młodszą narzeczoną, jego siostra rozwodząca się z powodu zdrady męża i ich przyjaciel, żyjący w związku platonicznym, a do tego zagubiona w tym wszystkim dwudziestolatka, stają się bohaterami niezwykłego, pełnego komplikacji i perypetii weekendu.  Choć bohaterowie wydają się nam zabawni, to - jak to bywa u tego autora - jakoś dziwnie znajomi.

Gérald Sibleyras jest współczesnym (rocznik 1961) francuskim autorem dramatów, scenariuszy i słuchowisk radiowych. Pierwsze jego sztuki teatralne powstały przy współpracy Jeana Della: „Le Béret de la Tortue”  – premiera 1999 („Beret z żółwia”),  „Un petit jeu sans conséquence” – premiera 2002 ( w Polsce grana pod tytułem „Ryzykowna zabawa”).

            Ta druga stała się wielkim sukcesem: otrzymała  kilka nominacji do najważniejszej francuskiej nagrody teatralnej,  Molierów w 2003, w tym dla autorów,  przerobiona została również na film. Kolejna sztuka, „Le Vent des Peupliers” – premiera 2003 („Wiatr w topolach”), już samodzielnie napisana przez Sibleyrasa, również nominowana do Molierów,  zaadaptowana została przez Toma Stopparda (angielski tytuł – „Heroes”) i, z Johnem Hurtem w jednej z ról, wystawiona   z ogromnym sukcesem w Londynie (  nagroda Laurence’a Oliviera w kategorii Najlepsza Nowa Komedia – 2006 r.) Następna sztuka Sibleyrasa -  „L’Inscription” („Napis”) miała swoją premierę w 2004 roku w paryskim teatrze Petit Montparnasse i podobnie , jak poprzednie sztuki tego wielce obiecującego autora, zebrała kilka nominacji do Molierów i nagrodę za jedną z ról. Polska prapremiera odbyła się w Teatrze Współczesnym w Szczecinie 15 grudnia 2005r., a na naszej scenie grana była od 20 grudnia 2005r. z wielkim powodzeniem (251 spektakli) do września 2014 r.,  . „Taniec albatrosa” ( „La danse de l’albatros”) miał swoją premierę w Paryżu w roku 2006 i był hitem sezonu (dwie nominacje do nagród Moliera: dla autora i jednej z ról).

Fragmenty recenzji:

[…] Nie ma w tym przedstawieniu sztuczek, pozornie efektownych chwytów czy tzw. „fajerwerków inwencji”, co rozbłyskują, by za chwilę zapaść w niepamięć. Jest – jak zwykle na Mokotowskiej – muzyczna niemal precyzja dialogu i bezlitosna dyscyplina aktorska.

[…] „Firma” (to dla młodszych internautów-teatromanów – tak w teatralnym żargonie nazywany jest Teatr Współczesny) jest jednym niewielu już teatrów, w których dba się o ginącą sztukę scenicznego dialogu, wzajemnego zesłuchania i wynikających z niego reakcji na sceniczne działanie partnera. W Tańcu albatrosa czwórka aktorów, bez scenograficznych czy kostiumowych podpórek może charakteryzować granych przez siebie ludzi wyłącznie tym, jak ze sobą rozmawiają.

[…] Nic tu nie jest na poważnie, choć na powagę się sili. Starzy bredzą jak egzaltowani nastolatkowie, zaś młode pokolenie gaworzy jak niemowlęta.

[…]Świat zmienił się w jakiś upiorny kojec z dziećmi, co zapomniały dorosnąć. Nie ma francuski autor litości dla naszej kultury. Hipoteza to ryzykowna, ale przypuszczam, że gdyby Neil Postman, autor książki Zabawić się na śmierć, zamiast analizować współczesną kulturę zajmował się pisaniem komedii – byłby groźnym konkurentem Sibleyrasa. […] Smutne to przedstawienie, choć jest przecież wybornie zagraną komedią. Jednym z celniejszych i boleśniejszych spostrzeżeń Rochefoucaulda jest to: nasza nędza nie w tym, że się starzejemy. Ona polega na tym, że wciąż pozostajemy młodzi. I jeszcze jedno, pozostające z poprzednim w niepokojącym związku: jesteśmy tak przyzwyczajeni grać komedię wobec drugich, iż w końcu gramy komedię wobec samych siebie.[…]

Tomasz Mościcki, „Ryk wyleniałego albatrosa” www.teatralny.pl 24.XI.2014

[…] Przedstawienie można określić jako minimalistyczne w formie. Scenografia jest skromna, ledwie zarysowana, stawia na pewną schematyczną umowność. Bo też nie scenografia jest najważniejsza. Najważniejszy w przedstawieniu Englerta jest dialog. Pełny trafnych uwag, spostrzeżeń, ciętych ripost. Dialog lekki, niestroniący od komicznych konceptów, wzajemnych przepychanek słownych bohaterów.[…] Rafał Siemko, www.terazteatr.pl, 9.12.2014

[…] W Teatrze Współczesnym po raz wtóry trafia na afisz sztuka Sibleyrasa - poprzednia, "Napis", grana od dziewięciu sezonów, została pokazana ponad 250 razy. "Tańcowi albatrosa" w reżyserii Macieja Englerta można wróżyć podobne powodzenie.[…] Tomasz Miłkowski , Stolica nr 12/12.2014, 9.12.2014

Ciekawostki

Reforma edukacji

Graj legalnie!

Saona, czyli raj w raju

Tak to miało być...

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Jak właściciel rozlicza wyjazd służbowy

Korzyści ze światłowodu w firmie

Najpiękniejsze kina świata

Gdzie kupić suchy lód Warszawa

Poradnik rodzica kolonijnego Maluszka

Wesele jesienią? Czemu nie!

Jak zorganizować event w tanecznym stylu?

Zasady picia alkoholu

Ogłoszenia usługi

Komfort termiczny na poddaszu

Wybór wózka spacerowego dla niemowlaka

Bilet tramwajowy i autobusowy przez telefon – gdzie i jak go kupić?

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Profesjonalne pokazy fajerwerków na każdą uroczystość

Dlaczego warto organizować imprezy firmowe?

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Dom aukcyjny – idealne miejsce na zakupy dzieł sztuki

Łazienka na topie

Nie ma to jak zabawa!

Otwórz firmę, pozyskując pieniądze z dotacji

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Stoch nadal dominuje

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Sezon grillowy czas zacząć!

To nie musi kosztować...

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Weekend na Malcie

Legalni bukmacherzy w Polsce

Łazienkowska galeria sław

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Wybór butów ślubnych – najczęściej zadawane pytania

Nawłoć - wyjątkowa roślina miododajna

Ceny mieszkań w Warszawie.

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Przeczytaj - Zanim pojedziesz na urlop.

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Czytać, czy nie czytać, oto jest pytanie?

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Jaki rower wybrać?

Aqua aerobik – korzyści z ćwiczeń w wodzie!

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Nowoczesna rozrywka dla dzieci

Co kupić dziecku na urodziny?

Jak z głową zaplanować koszt wyjazdu

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

Od czego zależy cena polisy na życie?

Szukasz telefonu - postaw na Samsung Galaxy!

Kogis zaprasza dzieci na obozy i kolonie

Jak być na bieżąco z muzycznymi trendami?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Taniec Albatrosa

Dwuososbowe zaproszenie na  niedzielę 10 lutego g. 19.00 na spektakl "Taniec albatrosa".


Wystarczy przysłać maila na adres: redakcja@wolnasobota.pl aby wziąć udział w losowaniu.
Pamiętajcie podać: w temacie maila - tytuł i dzień spektaklu; w treści maila - imię i nazwisko.
Osoby, których nazwiska zostaną wylosowane - powiadomimy mailem.
Na zgłoszenia czekamy do g. 9.00 w dniu 8 lutego.

Zanim pójdziecie zobaczcie film ze spektaklu

tutaj

Gérald Sibleyras

Taniec albatrosa

(La Danse de l’albatros)

Przekład : Jolanta Domagalska

Reżyseria: Maciej Englert

Scenografia: Marcin Stajewski

Kostiumy: Anna Englert

Układ tańca: Weronika Pelczyńska

 

Osoby:

Tierry – Andrzej Zieliński
Gilles – Leon Charewicz
Francoise – Agnieszka Pilaszewska
Judyta – Sylwia Boroń / Edyta Ostojak

Prapremiera polska 7 listopada  2014 r., g.19.00

Gérald Sibleyras, (autor „Napisu” granego w naszym teatrze od dziewięciu lat) niestrudzony tropiciel zagubienia współczesnego inteligenta w świecie haseł poprawności politycznej, mód i przepisów na życie, oferowanych przez kolorowe pisemka, tym razem spotyka nas z uciekającymi przed kryzysem dojrzałego wieku pięćdziesięciolatkami. Zoolog, zajmujący się gatunkami na wymarciu, z o trzydzieści lat młodszą narzeczoną, jego siostra rozwodząca się z powodu zdrady męża i ich przyjaciel, żyjący w związku platonicznym, a do tego zagubiona w tym wszystkim dwudziestolatka, stają się bohaterami niezwykłego, pełnego komplikacji i perypetii weekendu.  Choć bohaterowie wydają się nam zabawni, to - jak to bywa u tego autora - jakoś dziwnie znajomi.

Gérald Sibleyras jest współczesnym (rocznik 1961) francuskim autorem dramatów, scenariuszy i słuchowisk radiowych. Pierwsze jego sztuki teatralne powstały przy współpracy Jeana Della: „Le Béret de la Tortue”  – premiera 1999 („Beret z żółwia”),  „Un petit jeu sans conséquence” – premiera 2002 ( w Polsce grana pod tytułem „Ryzykowna zabawa”).

            Ta druga stała się wielkim sukcesem: otrzymała  kilka nominacji do najważniejszej francuskiej nagrody teatralnej,  Molierów w 2003, w tym dla autorów,  przerobiona została również na film. Kolejna sztuka, „Le Vent des Peupliers” – premiera 2003 („Wiatr w topolach”), już samodzielnie napisana przez Sibleyrasa, również nominowana do Molierów,  zaadaptowana została przez Toma Stopparda (angielski tytuł – „Heroes”) i, z Johnem Hurtem w jednej z ról, wystawiona   z ogromnym sukcesem w Londynie (  nagroda Laurence’a Oliviera w kategorii Najlepsza Nowa Komedia – 2006 r.) Następna sztuka Sibleyrasa -  „L’Inscription” („Napis”) miała swoją premierę w 2004 roku w paryskim teatrze Petit Montparnasse i podobnie , jak poprzednie sztuki tego wielce obiecującego autora, zebrała kilka nominacji do Molierów i nagrodę za jedną z ról. Polska prapremiera odbyła się w Teatrze Współczesnym w Szczecinie 15 grudnia 2005r., a na naszej scenie grana była od 20 grudnia 2005r. z wielkim powodzeniem (251 spektakli) do września 2014 r.,  . „Taniec albatrosa” ( „La danse de l’albatros”) miał swoją premierę w Paryżu w roku 2006 i był hitem sezonu (dwie nominacje do nagród Moliera: dla autora i jednej z ról).

Fragmenty recenzji:

[…] Nie ma w tym przedstawieniu sztuczek, pozornie efektownych chwytów czy tzw. „fajerwerków inwencji”, co rozbłyskują, by za chwilę zapaść w niepamięć. Jest – jak zwykle na Mokotowskiej – muzyczna niemal precyzja dialogu i bezlitosna dyscyplina aktorska.

[…] „Firma” (to dla młodszych internautów-teatromanów – tak w teatralnym żargonie nazywany jest Teatr Współczesny) jest jednym niewielu już teatrów, w których dba się o ginącą sztukę scenicznego dialogu, wzajemnego zesłuchania i wynikających z niego reakcji na sceniczne działanie partnera. W Tańcu albatrosa czwórka aktorów, bez scenograficznych czy kostiumowych podpórek może charakteryzować granych przez siebie ludzi wyłącznie tym, jak ze sobą rozmawiają.

[…] Nic tu nie jest na poważnie, choć na powagę się sili. Starzy bredzą jak egzaltowani nastolatkowie, zaś młode pokolenie gaworzy jak niemowlęta.

[…]Świat zmienił się w jakiś upiorny kojec z dziećmi, co zapomniały dorosnąć. Nie ma francuski autor litości dla naszej kultury. Hipoteza to ryzykowna, ale przypuszczam, że gdyby Neil Postman, autor książki Zabawić się na śmierć, zamiast analizować współczesną kulturę zajmował się pisaniem komedii – byłby groźnym konkurentem Sibleyrasa. […] Smutne to przedstawienie, choć jest przecież wybornie zagraną komedią. Jednym z celniejszych i boleśniejszych spostrzeżeń Rochefoucaulda jest to: nasza nędza nie w tym, że się starzejemy. Ona polega na tym, że wciąż pozostajemy młodzi. I jeszcze jedno, pozostające z poprzednim w niepokojącym związku: jesteśmy tak przyzwyczajeni grać komedię wobec drugich, iż w końcu gramy komedię wobec samych siebie.[…]

Tomasz Mościcki, „Ryk wyleniałego albatrosa” www.teatralny.pl 24.XI.2014

[…] Przedstawienie można określić jako minimalistyczne w formie. Scenografia jest skromna, ledwie zarysowana, stawia na pewną schematyczną umowność. Bo też nie scenografia jest najważniejsza. Najważniejszy w przedstawieniu Englerta jest dialog. Pełny trafnych uwag, spostrzeżeń, ciętych ripost. Dialog lekki, niestroniący od komicznych konceptów, wzajemnych przepychanek słownych bohaterów.[…] Rafał Siemko, www.terazteatr.pl, 9.12.2014

[…] W Teatrze Współczesnym po raz wtóry trafia na afisz sztuka Sibleyrasa - poprzednia, "Napis", grana od dziewięciu sezonów, została pokazana ponad 250 razy. "Tańcowi albatrosa" w reżyserii Macieja Englerta można wróżyć podobne powodzenie.[…] Tomasz Miłkowski , Stolica nr 12/12.2014, 9.12.2014

Adres

Warszawa, ul. Mokotowska 13

Termin

Od 2019-02-10 19:00:00, Do 2019-02-10 19:00:00

Organizator

Teatr Współczesny

Warszawa, ul. Mokotowska 13

Telefon:
0-22/825-13-52, 0-22/825-59-79 (kasa)

E-mail:
teatr@wspolczesny.pl

WWW:
www.wspolczesny.pl

Zobacz na mapie

Reklama

Ciekawostki