• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Ciekawostki

Najszybszy Internet – jaki wybrać?

Łazienkowska galeria sław

Stoch nadal dominuje

Wybór wózka spacerowego dla niemowlaka

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Weekend na Malcie

Kogis zaprasza dzieci na obozy i kolonie

Jak właściciel rozlicza wyjazd służbowy

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Jak być na bieżąco z muzycznymi trendami?

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Łazienka na topie

Kod promocyjny

Gdzie kupić suchy lód Warszawa

Legalni bukmacherzy w Polsce

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Od czego zależy cena polisy na życie?

Szukasz telefonu - postaw na Samsung Galaxy!

Nawłoć - wyjątkowa roślina miododajna

Co, oprócz wynajmu samochodu, oferują wypożyczalnie aut w Warszawie?

Dom aukcyjny – idealne miejsce na zakupy dzieł sztuki

Saona, czyli raj w raju

Jak z głową zaplanować koszt wyjazdu

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Przeczytaj - Zanim pojedziesz na urlop.

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Nie ma to jak zabawa!

Jaki rower wybrać?

Ceny mieszkań w Warszawie.

Reforma edukacji

Jak zorganizować event w tanecznym stylu?

Komfort termiczny na poddaszu

Graj legalnie!

Dlaczego warto organizować imprezy firmowe?

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Profesjonalne pokazy fajerwerków na każdą uroczystość

Ogłoszenia usługi

To nie musi kosztować...

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Tak to miało być...

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Najpiękniejsze kina świata

Aqua aerobik – korzyści z ćwiczeń w wodzie!

Sezon grillowy czas zacząć!

Korzyści ze światłowodu w firmie

Otwórz firmę, pozyskując pieniądze z dotacji

Wybór butów ślubnych – najczęściej zadawane pytania

Co kupić dziecku na urodziny?

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Zasady picia alkoholu

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Poradnik rodzica kolonijnego Maluszka

Czytać, czy nie czytać, oto jest pytanie?

Nowoczesna rozrywka dla dzieci

Bilet tramwajowy i autobusowy przez telefon – gdzie i jak go kupić?

Wesele jesienią? Czemu nie!

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Reklama

Ciekawostki