• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Zadbaj o zdrowy sen dziecka

Sen sprzyja rozwojowi intelektualnemu i zdrowiu dziecka

„Na polu kalafiory
Na całe życie dość
Kalafior każdy spory
I w każdym rośnie kość.”
(K. I. Gałczyński, Sen psa)

Sen jest bardzo ważny w życiu każdego człowieka, a w życiu dziecka w szczególności. I to nie tylko dlatego, że śnią nam się rzeczy, które w rzeczywistości nie mają miejsca, tak, jak w przypadku psa z wiersza Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Sen pozwala odpocząć i zregenerować organizm.

Ach, śpij, kochanie
Kilkuletnie dziecko do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje 10-11 godzin snu w ciągu doby. Do 18 miesiąca życia dziecka rodzic powinien wpłynąć na ukształtowanie dobrych nawyków związanych z jego snem. Dowodzi tego badanie opublikowane w magazynie „Pediatrics”, podczas którego eksperci analizowali zagadnienie snu u dzieci. Porównali w tym celu 500 par bliźniąt jednojajowych i dwujajowych. W trakcie zbierania opinii, pytali matki o nawyki, jakie miały ich dzieci podczas snu.

Zapewnienie maluchowi wartościowego snu ma duży wpływ na jego rozwój fizyczny i psychiczny. Sen malucha ma również istotny wpływ na rozwój jego mózgu. Dzieci, które się wysypiają, osiągają lepsze wyniki w nauce – dowodzą badacze z SRI International. Inne badania naukowców z SRI International wykazują, że niewystarczająca ilość snu jest przyczyną zaburzeń typowych dla ADHD. Należą do nich m.in.: brak koncentracji, wykonywanie kilku czynności jednocześnie, niekończenie powierzonego zadania. „Dzieci, które nie śpią wystarczająco długo, są gwałtowne i mniej skoncentrowane od swoich rówieśników w przedszkolu – tłumaczy Erika Gaylor, pracownik Instytutu Badawczego SRI z USA.

Jak sobie pościelisz…
Oprócz odpowiedniej dawki snu ważna jest także jego jakość. Podstawowym warunkiem wartościowego wypoczynku jest cisza, ponieważ śpiąc, jesteśmy wrażliwi na bodźce z zewnątrz, które mogą zakłócić przebieg snu. Warto również wywietrzyć pokój przed snem, ponieważ w świeżym powietrzu znajduje się dużo więcej tlenu, a ten z kolei gwarantuje lepszy sen.
Nieodpowiednia ilość snu to jeden z czynników powodujących otyłość u dzieci. Dowodzą tego badacze z USA, według których jedną z głównych przyczyn nadwagi i otyłości u dzieci w wieku przedszkolnym jest właśnie brak wymaganej dawki snu. Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Illinois opublikowane w piśmie „Childhood obesity” objęły 329 dzieci. Podczas badania mierzono wzrost i masę ciała maluchów. Analiza prac wykazała, że zbyt mało snu to najważniejsza przyczyna nadwagi.  Dzieci, które spały do 8 godzin na dobę były ponad dwukrotnie bardziej (2,2) zagrożone nadwagą lub otyłością w przyszłości.

Naukowcy są zgodni co do wpływu snu na rozwój i zachowanie naszych pociech: „Ilość i jakość odpoczynku jest bardzo ważna dla fizycznego i psychicznego rozwoju dzieci. Niewłaściwa higiena snu sprzyja otyłości i jest powiązana z kiepskimi wynikami w szkole oraz z problemami z zachowaniem” – mówi Sonia Brescianini z włoskiego Istituto Superiore di Sanita.

„A zobaczyłem ten świat uroczy
Gdy miałem właśnie
Przymknięte oczy”
(J. Tuwim, Cuda i dziwy)

Sen to nie tylko przymknięcie oczu, jak pisał Julian Tuwim. To proces regeneracji całego organizmu. Dlatego tak ważne jest dbanie o jakość snu naszych dzieci.
 

Ciekawostki

Łazienka na topie

Dbajmy o jakość snu dzieci

Korepetycje – poradnik dla rodziców, kiedy je wybrać?

Komfort nurkowania - tylko z odpowiednim sprzętem

Czytać, czy nie czytać, oto jest pytanie?

Czego najczęściej wymagają od nas pracodawcy?

To nie musi kosztować...

Nurkować każdy może!

Najfajniejsze prezenty na Dzień Ojca

Ciekawe zabytki w Warszawie

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Wakacje na spływie kajakowym

Dlaczego warto organizować imprezy firmowe?

Elaboracja, czyli ręczne scalanie amunicji

Czapki, bluzy i kurtki - modnie i z wyrazem również zimą

Wesele na miarę obecnych czasów

Reforma edukacji

Targi edukacyjne

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Preply zaprasza na korepetycje z historii w Warszawie

Sale zabaw – idealny sposób na spędzenie czasu z rodziną

Wycieczki na Cyprze – tylko samochodem

Jak być na bieżąco z muzycznymi trendami?

Szukamy przodków

Jak spędzić czas wolny?

Jak nauczyć się robić rękodzieło?

Dom aukcyjny – idealne miejsce na zakupy dzieł sztuki

Harry Potter znowu na topie

Przyszła mamo, o tym musisz pamiętać!

Problemy z matmą?

Jaki rower wybrać?

Zadbaj o zdrowy sen dziecka

Czy polubimy autonomiczne samochody?

Zasady strzelania z wiatrówki zimą

7 zalet znajomości języka

Bilet tramwajowy i autobusowy przez telefon – gdzie i jak go kupić?

Czy suplementy diety są zdrowe i bezpieczne?

Prezent dla miłośnika sportowych aut

Brak pomysłu na wolny czas? Jedź do Białki!

Monety, jak wino, czyli słów kilka o numizmatyce

Gdzie Warto spać we Wrocławiu?

Czym się bawić?

Męskie gadżety od Porsche

Wybór butów ślubnych – najczęściej zadawane pytania

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Nawłoć - wyjątkowa roślina miododajna

Tak to miało być...

Jak z głową zaplanować koszt wyjazdu

Najlepsze sposoby na spędzanie wolnego czasu

Na co uważać przy zakupach w Internecie?

Skandal ze śmieciami

Doskonały prezent dla dziadka

Wiosenny wypad za miasto – gdzie najlepiej?

Zimowy wypoczynek - jak dobrze wykorzystać ferie?

Jak wydawać pieniądze tak, aby faktycznie zaoszczędzić?

Bohaterowie powracają!

Jak właściciel rozlicza wyjazd służbowy

Komfort termiczny na poddaszu

Randkowanie w grupie towarzyskiej

Sandbox – rozrywka internetowa w otwartym świecie

Profesjonalne pokazy fajerwerków na każdą uroczystość

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Gry i zabawy ludu… psiego

Otwórz firmę, pozyskując pieniądze z dotacji

Pomocne opinie

Przeczytaj - Zanim pojedziesz na urlop.

Gdzie wybrać się w Gdańsku?

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Gry zręcznościowe w Twojej przeglądarce

Pomysł na prezent dla 20-latka

Ciekawe aplikacje pomocne w nauce przedmiotów ścisłych

Znaczenie przelewów zagranicznych online

Hashimoto

Sezon grillowy czas zacząć!

Czy technologie mobilne mają zgubny wpływ na dzieci?

Czym jest longboard?

Aktywne wakacje.

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Pożyczka online

Kawalerski w Krakowie

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Zadbaj o zdrowy sen dziecka

Sen sprzyja rozwojowi intelektualnemu i zdrowiu dziecka

„Na polu kalafiory
Na całe życie dość
Kalafior każdy spory
I w każdym rośnie kość.”
(K. I. Gałczyński, Sen psa)

Sen jest bardzo ważny w życiu każdego człowieka, a w życiu dziecka w szczególności. I to nie tylko dlatego, że śnią nam się rzeczy, które w rzeczywistości nie mają miejsca, tak, jak w przypadku psa z wiersza Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Sen pozwala odpocząć i zregenerować organizm.

Ach, śpij, kochanie
Kilkuletnie dziecko do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje 10-11 godzin snu w ciągu doby. Do 18 miesiąca życia dziecka rodzic powinien wpłynąć na ukształtowanie dobrych nawyków związanych z jego snem. Dowodzi tego badanie opublikowane w magazynie „Pediatrics”, podczas którego eksperci analizowali zagadnienie snu u dzieci. Porównali w tym celu 500 par bliźniąt jednojajowych i dwujajowych. W trakcie zbierania opinii, pytali matki o nawyki, jakie miały ich dzieci podczas snu.

Zapewnienie maluchowi wartościowego snu ma duży wpływ na jego rozwój fizyczny i psychiczny. Sen malucha ma również istotny wpływ na rozwój jego mózgu. Dzieci, które się wysypiają, osiągają lepsze wyniki w nauce – dowodzą badacze z SRI International. Inne badania naukowców z SRI International wykazują, że niewystarczająca ilość snu jest przyczyną zaburzeń typowych dla ADHD. Należą do nich m.in.: brak koncentracji, wykonywanie kilku czynności jednocześnie, niekończenie powierzonego zadania. „Dzieci, które nie śpią wystarczająco długo, są gwałtowne i mniej skoncentrowane od swoich rówieśników w przedszkolu – tłumaczy Erika Gaylor, pracownik Instytutu Badawczego SRI z USA.

Jak sobie pościelisz…
Oprócz odpowiedniej dawki snu ważna jest także jego jakość. Podstawowym warunkiem wartościowego wypoczynku jest cisza, ponieważ śpiąc, jesteśmy wrażliwi na bodźce z zewnątrz, które mogą zakłócić przebieg snu. Warto również wywietrzyć pokój przed snem, ponieważ w świeżym powietrzu znajduje się dużo więcej tlenu, a ten z kolei gwarantuje lepszy sen.
Nieodpowiednia ilość snu to jeden z czynników powodujących otyłość u dzieci. Dowodzą tego badacze z USA, według których jedną z głównych przyczyn nadwagi i otyłości u dzieci w wieku przedszkolnym jest właśnie brak wymaganej dawki snu. Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Illinois opublikowane w piśmie „Childhood obesity” objęły 329 dzieci. Podczas badania mierzono wzrost i masę ciała maluchów. Analiza prac wykazała, że zbyt mało snu to najważniejsza przyczyna nadwagi.  Dzieci, które spały do 8 godzin na dobę były ponad dwukrotnie bardziej (2,2) zagrożone nadwagą lub otyłością w przyszłości.

Naukowcy są zgodni co do wpływu snu na rozwój i zachowanie naszych pociech: „Ilość i jakość odpoczynku jest bardzo ważna dla fizycznego i psychicznego rozwoju dzieci. Niewłaściwa higiena snu sprzyja otyłości i jest powiązana z kiepskimi wynikami w szkole oraz z problemami z zachowaniem” – mówi Sonia Brescianini z włoskiego Istituto Superiore di Sanita.

„A zobaczyłem ten świat uroczy
Gdy miałem właśnie
Przymknięte oczy”
(J. Tuwim, Cuda i dziwy)

Sen to nie tylko przymknięcie oczu, jak pisał Julian Tuwim. To proces regeneracji całego organizmu. Dlatego tak ważne jest dbanie o jakość snu naszych dzieci.
 

Reklama

Ciekawostki