• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Emocje coraz bliżej

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Medical App Development

Metody usuwania zmarszczek

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Zakład o największy hit lata?

Jak mieszka się na Mokotowie?

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Obstawianie zakładów na żywo

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

To nie musi kosztować...

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Zatańcz ze mną!

5 powodów dla których warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej w Warszawie

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Własna bluza z nadrukiem?

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Tak to miało być...

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Niebo nad Polską pełne samolotów

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Specjalny wysłannik donosi...

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

5 pomysłów na prezent ślubny

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Muzyka, której szukasz

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Wieczór kawalerski Warszawa

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Rodzaje bonusów bukmacherskich i ich zalety dla typerów

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki