• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?

Niebo nad Polską pełne samolotów

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Jak zaplanować oświetlenie salonu?

Jak mieszka się na Mokotowie?

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

To nie musi kosztować...

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Przełam rutynę i zorganizuj wyjątkową randkę. Jak? Podpowiadamy!

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki

Problemy ze snem?

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Tak to miało być...

Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Muzyka, której szukasz

Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Paranoja

Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Jaki sport warto uprawiać na wiosnę

Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Rola gier w rozwoju dzieci

Naprawa iphone

Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?

Zakupy z personal shopperem

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?

Czy dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują odzieży chroniącej przed deszczem?

Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Czym się charakteryzują lampy UV do wody?

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Jak zaplanować remont w mieszkania?

Zabawki dla dzieci w każdym wieku

Specjalny wysłannik donosi...

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Przekąski na urodzinowe przyjęcie

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Komu powierzyć sprzątanie mieszkania Warszawa

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę

Zalety kursów online przygotowujących do matury z matematyki

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?

Żywopłot – praktyczne przemyślenia

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Kamizelka wraca na salony

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Zamawianie online

Zatańcz ze mną!

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?

Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki

5 pomysłów na prezent ślubny

Nowa generacja klejów do zabawy - kleje pva

Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?

Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców

Nie masz pomysłu co podarować siostrze pod choinkę ? Sprawdź te propozycje

Medical App Development

Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych

Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Spodenki rowerowe z wkładką, czyli słuszny wybór dla pasjonatów kolarstwa

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!

Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław

5 pomysłów na zabawę z psem

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki