• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Czym się charakteryzują lampy UV do wody?

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Zatańcz ze mną!

Rola gier w rozwoju dzieci

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Żywopłot – praktyczne przemyślenia

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Jaki sport warto uprawiać na wiosnę

Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!

Niebo nad Polską pełne samolotów

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?

Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?

Specjalny wysłannik donosi...

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki

Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Zabawki dla dzieci w każdym wieku

Zakupy z personal shopperem

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?

Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?

Jak mieszka się na Mokotowie?

Naprawa iphone

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Medical App Development

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

5 pomysłów na prezent ślubny

Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?

To nie musi kosztować...

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców

Jak zaplanować oświetlenie salonu?

Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Problemy ze snem?

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Muzyka, której szukasz

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?

Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?

Tak to miało być...

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Jak zaplanować remont w mieszkania?

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki