• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Niebo nad Polską pełne samolotów

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Zakupy z personal shopperem

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Tak to miało być...

Muzyka, której szukasz

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Zabawki dla dzieci w każdym wieku

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Zatańcz ze mną!

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Jak mieszka się na Mokotowie?

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Specjalny wysłannik donosi...

Czym się charakteryzują lampy UV do wody?

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Medical App Development

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Rola gier w rozwoju dzieci

Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

To nie musi kosztować...

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Problemy ze snem?

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Naprawa iphone

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

5 pomysłów na prezent ślubny

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

BIOTECHIUM

 



Kto tak potrafi?

 



Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Polecamy

Ciekawostki