• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

 

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

Rodzaje bonusów bukmacherskich i ich zalety dla typerów

Emocje coraz bliżej

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Zatańcz ze mną!

Metody usuwania zmarszczek

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

To nie musi kosztować...

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

5 pomysłów na prezent ślubny

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Zakład o największy hit lata?

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Tak to miało być...

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Obstawianie zakładów na żywo

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

5 powodów dla których warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej w Warszawie

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Medical App Development

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Własna bluza z nadrukiem?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Muzyka, której szukasz

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Specjalny wysłannik donosi...

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Niebo nad Polską pełne samolotów

Jak mieszka się na Mokotowie?

Zakupy z personal shopperem

Wieczór kawalerski Warszawa

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki