• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

 

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Przy każdej próbie przejścia na zdrową dietę, zaczynasz szybko tęsknić za pysznymi, obfitującymi w tłuszcz daniami, które rozpieszczają kubki smakowe? Dowiedz się, co możesz zrobić, by ich niskotłuszczowe odpowiedniki smakowały równie dobrze – i motywowały Cię do zmiany nawyków żywieniowych.

Chrupiąca skórka bez grama tłuszczu

Jedną z potraw, których najbardziej brakuje Ci na diecie, są frytki? Wbrew pozorom, ich złocisty kolor oraz specyficzna tekstura – miękka w środku i chrupiąca na zewnątrz – nie są zasługą jedynie oleju użytego do ich usmażenia. Porównywalny efekt możesz uzyskać bez grama tłuszczu. Jedyne, czego będziesz do tego potrzebować, to frytkownica beztłuszczowa.

Jak działa takie urządzenie? Podobnie jak piekarnik konwekcyjny, czyli wykorzystuje gorące powietrze. Jest ono podgrzewane do wysokiej temperatury w bardzo krótkim czasie, a następnie wprowadzane w ruch – w efekcie frytki są równomiernie otoczone ciepłem i przypiekają się dokładnie tak samo z każdej strony.

Wypróbuj, jak pyszne frytki przyrządzisz we frytkownicy beztłuszczowej. Być może zasmakujesz nawet w tych przygotowanych z innych warzyw niż ziemniaki?

Sięgaj po zdrowe tłuszcze

Ograniczając tłuszcz w diecie, nie musisz rezygnować z niego całkowicie. W rzeczywistości szkodliwe dla zdrowia są jedynie tłuszcze trans – ale masz do wyboru całą gamę „zdrowych tłuszczów”, których nie musisz wykluczać z jadłospisu. Wręcz odwrotnie – muszą się w nim znajdować, gdyż są odpowiedzialne z rozpuszczanie witamin niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, czyli przede wszystkim A, D,E i K.

Zdrowych tłuszczów szukaj w:

  • rybach,
  • awokado,
  • oliwie z oliwek,
  • nasionach i orzechach,
  • roślinach strączkowych, jarmużu, szpinaku i brukselce.

Jak doprawiać dania z niską zawartością tłuszczu?

Nie da się ukryć, że chude mięsa są zawsze bardziej suche i mniej soczyste niż te tłuste. Cechują się również słabszym smakiem, gdyż jego nośnikiem jest właśnie tłuszcz. Musisz więc poświęcić więcej uwagi doprawianiu dania – aby nadrobić to, co straciło z powodu jego niskiej zawartości.

Dobrym pomysłem jest marynowanie potraw. Dlaczego? Gdy mięso znajduje się w marynacie, przesiąka jej smakiem i zapachem znacznie intensywniej niż wtedy, gdy stosujesz ten sam zestaw przypraw tuż przed jego przyrządzeniem.

Uważaj jednak na to, by nie przesadzić w drugą stronę i nie używać zbyt wielu przypraw, a w szczególności soli, której nadmiar nie jest korzystny. Zdrową alternatywą dla niej mogą być najróżniejsze zioła. Odpowiednie, dostosowane do rodzaju potrawy mieszanki ziół nie tylko rozpieszczą Twoje kubki smakowe, lecz również zadbają o Twoje zdrowie. Mogą łagodzić problemy trawienne, działać bakteriobójczo, a nawet ułatwiać wchłanianie substancji odżywczych z potraw.

Pamiętaj, że zdrowa dieta wcale nie musi być jałowa i „nijaka”. Rozbudź swoją wyobraźnię kulinarną i poszukaj takich smaków, które nie tylko są pyszne, ale i wspomogą Cię w walce o upragnioną sylwetkę.

Ciekawostki

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Muzyka, której szukasz

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Rodzaje bonusów bukmacherskich i ich zalety dla typerów

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Zatańcz ze mną!

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

Wieczór kawalerski Warszawa

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Metody usuwania zmarszczek

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

5 powodów dla których warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej w Warszawie

Medical App Development

Specjalny wysłannik donosi...

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Zakład o największy hit lata?

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Zakupy z personal shopperem

Tak to miało być...

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Emocje coraz bliżej

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Własna bluza z nadrukiem?

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Obstawianie zakładów na żywo

Niebo nad Polską pełne samolotów

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Jak przygotować teczkę rysunkową?

To nie musi kosztować...

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Jak mieszka się na Mokotowie?

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

5 pomysłów na prezent ślubny

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Przy każdej próbie przejścia na zdrową dietę, zaczynasz szybko tęsknić za pysznymi, obfitującymi w tłuszcz daniami, które rozpieszczają kubki smakowe? Dowiedz się, co możesz zrobić, by ich niskotłuszczowe odpowiedniki smakowały równie dobrze – i motywowały Cię do zmiany nawyków żywieniowych.

Chrupiąca skórka bez grama tłuszczu

Jedną z potraw, których najbardziej brakuje Ci na diecie, są frytki? Wbrew pozorom, ich złocisty kolor oraz specyficzna tekstura – miękka w środku i chrupiąca na zewnątrz – nie są zasługą jedynie oleju użytego do ich usmażenia. Porównywalny efekt możesz uzyskać bez grama tłuszczu. Jedyne, czego będziesz do tego potrzebować, to frytkownica beztłuszczowa.

Jak działa takie urządzenie? Podobnie jak piekarnik konwekcyjny, czyli wykorzystuje gorące powietrze. Jest ono podgrzewane do wysokiej temperatury w bardzo krótkim czasie, a następnie wprowadzane w ruch – w efekcie frytki są równomiernie otoczone ciepłem i przypiekają się dokładnie tak samo z każdej strony.

Wypróbuj, jak pyszne frytki przyrządzisz we frytkownicy beztłuszczowej. Być może zasmakujesz nawet w tych przygotowanych z innych warzyw niż ziemniaki?

Sięgaj po zdrowe tłuszcze

Ograniczając tłuszcz w diecie, nie musisz rezygnować z niego całkowicie. W rzeczywistości szkodliwe dla zdrowia są jedynie tłuszcze trans – ale masz do wyboru całą gamę „zdrowych tłuszczów”, których nie musisz wykluczać z jadłospisu. Wręcz odwrotnie – muszą się w nim znajdować, gdyż są odpowiedzialne z rozpuszczanie witamin niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, czyli przede wszystkim A, D,E i K.

Zdrowych tłuszczów szukaj w:

  • rybach,
  • awokado,
  • oliwie z oliwek,
  • nasionach i orzechach,
  • roślinach strączkowych, jarmużu, szpinaku i brukselce.

Jak doprawiać dania z niską zawartością tłuszczu?

Nie da się ukryć, że chude mięsa są zawsze bardziej suche i mniej soczyste niż te tłuste. Cechują się również słabszym smakiem, gdyż jego nośnikiem jest właśnie tłuszcz. Musisz więc poświęcić więcej uwagi doprawianiu dania – aby nadrobić to, co straciło z powodu jego niskiej zawartości.

Dobrym pomysłem jest marynowanie potraw. Dlaczego? Gdy mięso znajduje się w marynacie, przesiąka jej smakiem i zapachem znacznie intensywniej niż wtedy, gdy stosujesz ten sam zestaw przypraw tuż przed jego przyrządzeniem.

Uważaj jednak na to, by nie przesadzić w drugą stronę i nie używać zbyt wielu przypraw, a w szczególności soli, której nadmiar nie jest korzystny. Zdrową alternatywą dla niej mogą być najróżniejsze zioła. Odpowiednie, dostosowane do rodzaju potrawy mieszanki ziół nie tylko rozpieszczą Twoje kubki smakowe, lecz również zadbają o Twoje zdrowie. Mogą łagodzić problemy trawienne, działać bakteriobójczo, a nawet ułatwiać wchłanianie substancji odżywczych z potraw.

Pamiętaj, że zdrowa dieta wcale nie musi być jałowa i „nijaka”. Rozbudź swoją wyobraźnię kulinarną i poszukaj takich smaków, które nie tylko są pyszne, ale i wspomogą Cię w walce o upragnioną sylwetkę.

Reklama

Ciekawostki