Adres
Warszawa
Termin
Od 2025-06-12 19:00:00
Do 2025-06-16
Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu po raz 25.
– jubileuszowa edycja
Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka
10 maja – 16 czerwca 2025
Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku im. gen. Józefa Sowińskiego (ul. Elekcyjna 17)
Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1 (ul. Rakowiecka 21)
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59)
Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii (ul. Grochowska 272)
Audytorium Muzeum Historii Polski (ul. Gwardii 1)
Dziedziniec Uniwersytetu SWPS (ul. Chodakowska 19/31)
Ruszyła sprzedaż biletów na 25. Festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu. Orkiestra również i w tym roku wyruszy w muzyczną podróż po Warszawie i da dziewięć koncertów w różnych punktach na koncertowej mapie stolicy. U boku Sinfonii Varsovii wystąpią zaproszeni artyści, tacy jak Aleksander Dębicz, Marcin Masecki, Hyuk Lee, Yamen Saadi, Avri Levitan, Bruno de Sá czy Yun Zeng. Na podeście dyrygenckim staną: Marta Kluczyńska, Martin Rajna, Anna Sułkowska-Migoń, Jarosław Thiel, Andreas Wittmann, Ian Hobson.
Warszawskie tournée
Sinfonia Varsovia kontynuuje swoją podróż po Warszawie. Poza letnim Pawilonem Koncertowym przy ulicy Grochowskiej 272, w którym festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu odbywał się w całości w latach 2020–2023, muzycy zagoszczą również w Amfiteatrze Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Audytorium Muzeum Historii Polski i na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS.
Koncerty poza siedzibą Sinfonii Varsovii to powrót do pierwotnych założeń Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka. Od 2001 orkiestra przez prawie 20 kolejnych lat odwiedzała różne, często nietypowe przestrzenie koncertowe stolicy: domy kultury, kościoły, muzea, amfiteatry i sceny na świeżym powietrzu. Edycje 24. i 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu to przywrócenie tej tradycji i wyjście naprzeciw mieszkańcom innych dzielnic Warszawy: Pragi-Południe, Mokotowa, Woli i Żoliborza.
Od klasyki po jazz
Repertuar tegorocznych koncertów festiwalowych jest równie zróżnicowany jak przestrzenie, w których wystąpi Sinfonia Varsovia. Publiczność będzie mogła posłuchać nie tylko arcydzieł XVIII- i XIX-wiecznej muzyki klasycznej, lecz także utworów skomponowanych w ubiegłym stuleciu oraz standardów jazzowych i opracowań muzyki popularnej na skład trzynastoosobowej formacji Sinfonia Varsovia Brass. Na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS 9 czerwca muzycy grup instrumentów dętych blaszanych i instrumentów perkusyjnych wykonają aranżacje utworów twórców takich jak: Ernesto Lecuona, David Foster, Astor Piazzolla, Michael Giacchino, Maurice White, Louis Prima, Jock McKenzie, Quincy Jones, Czesław Niemen.
W programie pojawią się również akcenty warszawskie – na koncercie inauguracyjnym 10 maja zabrzmią przede wszystkim utwory kompozytorów polskich, w tym dzieła pisane w Warszawie w trakcie II wojny światowej. Tematyką tego koncertu Sinfonia Varsovia wpisuje się w tegoroczne obchody 80-lecia odbudowy stolicy, w ramach którego instytucja jesienią da premierę zamówionej przez siebie opery o Warszawie pt. Najlepsze miasto świata, z muzyką Cezarego Duchnowskiego.
W ramach festiwalu powróci również zeszłoroczny wyjątkowy format koncertu – Inny punkt słyszenia. Publiczność po raz kolejny będzie mogła usiąść wewnątrz orkiestry i usłyszeć, jak popularne utwory brzmią z perspektywy wykonawców. Na koncertach 31 maja i 1 czerwca (koncert powtórzony z tym samym programem) zostaną wykonane tzw. hity muzyki klasycznej, m.in. I Suita Peer Gynt Edvarda Griega, I Suita z opery Carmen Bizeta czy cz. I z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej Franza Schuberta. O tajnikach pracy w orkiestrze opowiedzą artystki Sinfonii Varsovii – skrzypaczka Olivia Bujnowicz-Wadowska i flecistka Hanna Turonek – które wystąpią również w rolach prowadzących.
Różne oblicza orkiestry
W centrum 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu stoi orkiestra, która w ramach festiwalu zaprezentuje się w różnych odsłonach. Publiczność będzie miała możliwość usłyszeć nie tylko orkiestrę symfoniczną, lecz także formację brassową czy kameralną orkiestrę smyczkową – w tym składzie zaprezentują się 17 maja uczestnicy 13. Akademii Sinfonia Varsovia w Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1. Młodych instrumentalistów od pulpitu poprowadzi II koncertmistrz Sinfonii Varsovii Adam Siebers, a słownym komentarzem koncert dopełni Malina Sarnowska, koordynatorka programu Akademia Sinfonia Varsovia. Z kolei 6 czerwca muzycy Sinfonii Varsovii zaprezentują utwory zaliczające się do muzyki dawnej – do orkiestry pod batutą Jarosława Thiela (dyrektora artystycznego Wrocławskiej Orkiestry Barokowej) dołączy klawesynistka Ewa Mrowca, która wykona partię basso continuo.
Goście z Polski i z zagranicy
U boku muzyków Sinfonii Varsovii zaprezentują się w tym roku pianiści Aleksander Dębicz, Marcin Masecki i Hyuk Lee w ramach koncertu inauguracyjnego, poprowadzonego przez dyrygentkę Martę Kluczyńską. Jako konferansjer wystąpi wtedy również reportażysta i pisarz Mariusz Szczygieł. Na koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia przybędą: 22 maja skrzypek Yamen Saadi (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich), altowiolista Avri Levitan i dyrygent Martin Rajna (główny dyrektor Opery w Budapeszcie); 12 czerwca waltornista Yun Zeng (I waltornista Berlińskich Filharmoników), który wystąpi jako solista wraz z waltornistami Sinfonii Varsovii Łukaszem Podłuckim, Krzysztofem Stenclem i Pawłem Piętką pod batutą Andreasa Wittmanna; 16 czerwca gościnny dyrygent Sinfonii Varsovii Ian Hobson, tego wieczoru występujący także w roli pianisty. Na festiwalu zaśpiewa również brazylijski sopranista Bruno de Sá, który 6 czerwca w Audytorium Muzeum Historii Polski zaprezentuje materiał ze swojej drugiej płyty Mille affetti (dosł. Tysiąc emocji, afektów). Koncerty 31 maja i 1 czerwca w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii poprowadzi Anna Sułkowska-Migoń.
***
Bilety na koncerty festiwalowe dostępne od 14 kwietnia 2025 na stronie bilety.sinfoniavarsovia.org oraz w sprzedaży stacjonarnej w biurze Sinfonii Varsovii (w dni robocze w godzinach 11:00–17:00, z wyjątkiem 23 kwietnia i 2 maja 2025) i w kasach w miejscach wydarzeń na godzinę przed danym koncertem lub do 30 minut po koncercie. Bilety można nabyć w następujących cenach: koncert inauguracyjny 10 maja – 100/80/60/40 zł, koncert w Nowej Miodowej 17 maja – 40/30 zł, koncert w Audytorium Muzeum Historii Polski 6 czerwca – 80/50 zł, koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia (22 maja, 12 i 16 czerwca) i w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii (31 maja i 1 czerwca) – 60/40 zł. Wstęp na koncert 9 czerwca na dziedzińcu SWPS jest wolny.
Więcej informacji na temat wydarzeń festiwalu na stronie oraz Facebooku i Instagramie Sinfonii Varsovii.
***
Śniąc o Warszawie – Inauguracja
Sobota, 10 maja 2025, godz. 18:00
Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, ul. Elekcyjna 17, Warszawa
Inauguracja sezonu artystycznego Amfiteatru Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Aleksander Dębicz fortepian*
Marcin Masecki fortepian**
Hyuk Lee fortepian***
Sinfonia Varsovia
Marta Kluczyńska dyrygentka
Mariusz Szczygieł prowadzenie koncertu
Program: [100’]
Grażyna Bacewicz Uwertura na orkiestrę symfoniczną (1943) [6’]
Richard Addinsell Koncert warszawski (Warsaw Concerto) na fortepian i orkiestrę (1941)* [9’]
Władysław Szpilman Concertino na fortepian i orkiestrę (1940)** [12’]
Andrzej Panufnik Procesja dla pokoju (A Procession for Peace, 1982–83) [8’]
Witold Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę (1941, ork. 1977–78)*** [12’]
Henryk Czyż Etiuda na orkiestrę (1949) [4’]
„Smyczki w górę” – Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Sobota, 17 maja 2025, godz. 18:00
Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1, ul. Rakowiecka 21, Warszawa
Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Orkiestra smyczkowa 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Maciej Siwek perkusja
Adam Siebers skrzypce, prowadzenie, opieka artystyczna
Malina Sarnowska prowadzenie koncertu
Program: [90’]
Mieczysław Wajnberg I Symfonia kameralna na orkiestrę smyczkową op. 145 [25’]
I. Allegro
II. Andante
III. Allegretto
IV. Presto
Jean Sibelius Suita Rakastava (Kochający) op. 14 w wersji na orkiestrę [11’]
I. Rakastava (Kochający): Andante con moto
II. Rakastetun tie (Droga kochającego): Allegretto
III. Hyvää iltaa… Jää hyvästi (Dobry wieczór… żegnaj!): Andantino
przerwa [15’]
Antonín Dvořák Serenada na smyczki E-dur op. 22 [27’]
I. Moderato
II. Tempo di valse – Trio
III. Scherzo: Vivace
IV. Larghetto
V. Finale: Allegro vivace
„Koncertując” na orkiestrę
Czwartek, 22 maja 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Yamen Saadi skrzypce (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich)
Avri Levitan altówka
Sinfonia Varsovia
Martin Rajna dyrygent (główny dyrygent Węgierskiej Opery Państwowej w Budapeszcie)
Program: [100’]
Carl Maria von Weber Uwertura do opery Wolny strzelec (Der Freischütz) [10’]
Wolfgang Amadeus Mozart Symfonia koncertująca Es-dur na skrzypce, altówkę i orkiestrę K.364/320d [30’]
I. Allegro maestoso
II. Andante
III. Presto
przerwa [15’]
Béla Bartók Koncert na orkiestrę BB.123 [36’]
I. Introduzione: Andante non troppo – Allegro vivace
II. Giuoco delle coppie: Allegretto scherzando
III. Elegia: Andante non troppo
IV. Intermezzo interrotto: Allegretto
V. Finale: Pesante – Presto
Inny punkt słyszenia
Sobota, 31 maja 2025, godz. 18:00
Niedziela, 1 czerwca 2025, godz. 16:00
Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii, ul. Grochowska 272, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia
Anna Sułkowska-Migoń dyrygentka
Olivia Bujnowicz-Wadowska, Hanna Turonek prowadzenie koncertu
Program: [150’]
Edvard Grieg I Suita Peer Gynt op. 46
Poranek (Morgenstemning)
Śmierć Azy (Åses død)
Taniec Anitry (Anitras dans)
W grocie króla gór (I Dovregubbens hall)
Camille Saint-Saēns Bacchanale z opery Samson i Dalila op. 47 [8’]
przerwa [30’]
Georges Bizet I Suita z opery Carmen (oprac. Fritz Hoffmann) [12’]
Preludium i aragonaise
Intermezzo
Seguidilla
Les Dragons d’Alcala (Dragoni z Alkali)
Les Toréadors (Torreadorzy)
Witold Lutosławski Mała suita [11’]
Fujarka
Hurra Polka
Piosenka
Taniec
przerwa [30’]
Franz Schubert Allegro moderato (cz. I) z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej D.759 [12’]
Nikołaj Rimski-Korsakow Święta w Bagdadzie. Morze. Okręt rozbija się o skałę, na której wznosi się żelazny posąg jeźdźca. Zakończenie (cz. IV) z Suity symfonicznej Szeherezada op. 35 [11’]
Mille affetti
Piątek, 6 czerwca 2025, godz. 19:00
Audytorium Muzeum Historii Polski, ul. Gwardii 1, Warszawa
Recital wokalny z orkiestrą
Wykonawcy:
Bruno de Sá sopran
Sinfonia Varsovia
Ewa Mrowca klawesyn, pozytyw organowy (basso continuo)
Jarosław Thiel dyrygent
Program: [100’]
Wolfgang Amadeus Mozart Uwertura do opery Mitrydates, król Pontu (Mitridate, re di Ponto) K.87/74a [6’]
Wolfgang Amadeus Mozart Exsultate, jubilate K.165/158a (wersja salzburska, 1779) [14’]
I. Exsultate, jubilate (Allegro)
II. Recytatyw Fulget amica dies
III. Tu virginum corona (Andante)
IV. Alleluja (Allegro)
Joseph Haydn Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isola disabitata) Hob.XXVIII:9 [8’]
Johann Friedrich Reichardt Voi sacre piante i Deh! soccori o padre il figlio, recytatyw i aria Perseo z opery Andromeda (Berlin, 1788) [10’]
przerwa [15’]
Luigi Caruso In mezzo a mille affanni, aria Lindoro z opery Wielbiciel muzyki (Il fanatico per la musica, Rzym, 1781) [6’]
Franz Ignaz Beck Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isle déserte, Bordeaux, 1779) [6’]
Felice Alessandri Se possono tanto luci vezzose, aria Poro z opery Aleksander w Indiach (Alessandro nell’Indie, Genua, 1780) [6′]
Joseph Martin Kraus Larghetto i Finale: Allegro (cz. II i III) z Symfonii Es-dur VB 144 [13’]
Luigi Cherubini No, non cercar per ora i La gran vendetta ancora, recytatyw i aria Lauso z opery Mezencjusz, król Etrurii (Mesenzio, rè d’Etruria, Florencja, 1782) [6’]
Brass na kampusie
Poniedziałek, 9 czerwca 2025, godz. 18:00
Dziedziniec Uniwersytetu SWPS, ul. Chodakowska 19/31, Warszawa
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia Brass
Magda Miśka-Jackowska prowadzenie koncertu
Program: [60’]
Standardy jazzowe i opracowania muzyki popularnej
Ernesto Lecuona Malagueña (oprac. Stuart Malcolm)
David Foster Winter Games (oprac. Eric Miyashiro)
Astor Piazzolla Libertango (oprac. Niki Wuethrich)
Michael Giacchino The Incredibles (oprac. Jock McKenzie)
Maurice White In the Stone (oprac. Paul Murha / Will Rapp)
Louis Prima Sing Sing Sing (oprac. Jock McKenzie)
Jock McKenzie Django
Quincy Jones Soul Bossa Nova (oprac. Jock McKenzie)
Czesław Niemen Sen o Warszawie (oprac. Roger Ardente)
Rogów czar
Czwartek, 12 czerwca 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Yun Zeng waltornia (I waltornista Berlińskich Filharmoników)
Łukasz Podłucki waltornia
Krzysztof Stencel waltornia
Paweł Piętka waltornia
Sinfonia Varsovia
Andreas Wittmann dyrygent
Program: [90’]
Felix Mendelssohn-Bartholdy Uwertura koncertowa Piękna Meluzyna (Die schöne Melusine) op. 32 [11’]
Robert Schumann Konzertstück F-dur op. 86 na cztery rogi i orkiestrę [19′]
I. Lebhaft
II. Romanze: Ziemlich langsam, doch nicht schleppend
III. Sehr lebhaft
przerwa [15‘]
Antonín Dvořák VIII Symfonia G-dur op. 88 [35’]
I. Allegro con brio
II. Adagio
III. Allegretto grazioso
IV. Allegro ma non troppo
Koncert zamknięcia
Poniedziałek, 16 czerwca 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia
Ian Hobson dyrygent, fortepian
Program: [115’]
Maurycy Moszkowski Nachtstück (Utwór nocny) oraz Sarabanda i double z baletu Laurin op. 53 [10’]
Maurycy Moszkowski III Suita na orkiestrę op. 79 [27’]
I. Allegro
II. Molto moderato
III. Tempo di valse, non troppo allegro
IV. Allegro deciso
przerwa [15’]
George Gershwin Błękitna rapsodia (Rhapsody in Blue) na fortepian i orkiestrę [16’]
Don Gillis Symfonia nr 5 i ½ [17’]
I. Perpetual Emotion (Quite fast in a gay manner)
II. Spiritual? (Slowly)
III. Scherzofrenia (Briskly in a gay manner)
IV. Conclusion! (Quite fast)
Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu po raz 25.
– jubileuszowa edycja
Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka
10 maja – 16 czerwca 2025
Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku im. gen. Józefa Sowińskiego (ul. Elekcyjna 17)
Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1 (ul. Rakowiecka 21)
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59)
Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii (ul. Grochowska 272)
Audytorium Muzeum Historii Polski (ul. Gwardii 1)
Dziedziniec Uniwersytetu SWPS (ul. Chodakowska 19/31)
Ruszyła sprzedaż biletów na 25. Festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu. Orkiestra również i w tym roku wyruszy w muzyczną podróż po Warszawie i da dziewięć koncertów w różnych punktach na koncertowej mapie stolicy. U boku Sinfonii Varsovii wystąpią zaproszeni artyści, tacy jak Aleksander Dębicz, Marcin Masecki, Hyuk Lee, Yamen Saadi, Avri Levitan, Bruno de Sá czy Yun Zeng. Na podeście dyrygenckim staną: Marta Kluczyńska, Martin Rajna, Anna Sułkowska-Migoń, Jarosław Thiel, Andreas Wittmann, Ian Hobson.
Warszawskie tournée
Sinfonia Varsovia kontynuuje swoją podróż po Warszawie. Poza letnim Pawilonem Koncertowym przy ulicy Grochowskiej 272, w którym festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu odbywał się w całości w latach 2020–2023, muzycy zagoszczą również w Amfiteatrze Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Audytorium Muzeum Historii Polski i na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS.
Koncerty poza siedzibą Sinfonii Varsovii to powrót do pierwotnych założeń Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka. Od 2001 orkiestra przez prawie 20 kolejnych lat odwiedzała różne, często nietypowe przestrzenie koncertowe stolicy: domy kultury, kościoły, muzea, amfiteatry i sceny na świeżym powietrzu. Edycje 24. i 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu to przywrócenie tej tradycji i wyjście naprzeciw mieszkańcom innych dzielnic Warszawy: Pragi-Południe, Mokotowa, Woli i Żoliborza.
Od klasyki po jazz
Repertuar tegorocznych koncertów festiwalowych jest równie zróżnicowany jak przestrzenie, w których wystąpi Sinfonia Varsovia. Publiczność będzie mogła posłuchać nie tylko arcydzieł XVIII- i XIX-wiecznej muzyki klasycznej, lecz także utworów skomponowanych w ubiegłym stuleciu oraz standardów jazzowych i opracowań muzyki popularnej na skład trzynastoosobowej formacji Sinfonia Varsovia Brass. Na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS 9 czerwca muzycy grup instrumentów dętych blaszanych i instrumentów perkusyjnych wykonają aranżacje utworów twórców takich jak: Ernesto Lecuona, David Foster, Astor Piazzolla, Michael Giacchino, Maurice White, Louis Prima, Jock McKenzie, Quincy Jones, Czesław Niemen.
W programie pojawią się również akcenty warszawskie – na koncercie inauguracyjnym 10 maja zabrzmią przede wszystkim utwory kompozytorów polskich, w tym dzieła pisane w Warszawie w trakcie II wojny światowej. Tematyką tego koncertu Sinfonia Varsovia wpisuje się w tegoroczne obchody 80-lecia odbudowy stolicy, w ramach którego instytucja jesienią da premierę zamówionej przez siebie opery o Warszawie pt. Najlepsze miasto świata, z muzyką Cezarego Duchnowskiego.
W ramach festiwalu powróci również zeszłoroczny wyjątkowy format koncertu – Inny punkt słyszenia. Publiczność po raz kolejny będzie mogła usiąść wewnątrz orkiestry i usłyszeć, jak popularne utwory brzmią z perspektywy wykonawców. Na koncertach 31 maja i 1 czerwca (koncert powtórzony z tym samym programem) zostaną wykonane tzw. hity muzyki klasycznej, m.in. I Suita Peer Gynt Edvarda Griega, I Suita z opery Carmen Bizeta czy cz. I z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej Franza Schuberta. O tajnikach pracy w orkiestrze opowiedzą artystki Sinfonii Varsovii – skrzypaczka Olivia Bujnowicz-Wadowska i flecistka Hanna Turonek – które wystąpią również w rolach prowadzących.
Różne oblicza orkiestry
W centrum 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu stoi orkiestra, która w ramach festiwalu zaprezentuje się w różnych odsłonach. Publiczność będzie miała możliwość usłyszeć nie tylko orkiestrę symfoniczną, lecz także formację brassową czy kameralną orkiestrę smyczkową – w tym składzie zaprezentują się 17 maja uczestnicy 13. Akademii Sinfonia Varsovia w Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1. Młodych instrumentalistów od pulpitu poprowadzi II koncertmistrz Sinfonii Varsovii Adam Siebers, a słownym komentarzem koncert dopełni Malina Sarnowska, koordynatorka programu Akademia Sinfonia Varsovia. Z kolei 6 czerwca muzycy Sinfonii Varsovii zaprezentują utwory zaliczające się do muzyki dawnej – do orkiestry pod batutą Jarosława Thiela (dyrektora artystycznego Wrocławskiej Orkiestry Barokowej) dołączy klawesynistka Ewa Mrowca, która wykona partię basso continuo.
Goście z Polski i z zagranicy
U boku muzyków Sinfonii Varsovii zaprezentują się w tym roku pianiści Aleksander Dębicz, Marcin Masecki i Hyuk Lee w ramach koncertu inauguracyjnego, poprowadzonego przez dyrygentkę Martę Kluczyńską. Jako konferansjer wystąpi wtedy również reportażysta i pisarz Mariusz Szczygieł. Na koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia przybędą: 22 maja skrzypek Yamen Saadi (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich), altowiolista Avri Levitan i dyrygent Martin Rajna (główny dyrektor Opery w Budapeszcie); 12 czerwca waltornista Yun Zeng (I waltornista Berlińskich Filharmoników), który wystąpi jako solista wraz z waltornistami Sinfonii Varsovii Łukaszem Podłuckim, Krzysztofem Stenclem i Pawłem Piętką pod batutą Andreasa Wittmanna; 16 czerwca gościnny dyrygent Sinfonii Varsovii Ian Hobson, tego wieczoru występujący także w roli pianisty. Na festiwalu zaśpiewa również brazylijski sopranista Bruno de Sá, który 6 czerwca w Audytorium Muzeum Historii Polski zaprezentuje materiał ze swojej drugiej płyty Mille affetti (dosł. Tysiąc emocji, afektów). Koncerty 31 maja i 1 czerwca w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii poprowadzi Anna Sułkowska-Migoń.
***
Bilety na koncerty festiwalowe dostępne od 14 kwietnia 2025 na stronie bilety.sinfoniavarsovia.org oraz w sprzedaży stacjonarnej w biurze Sinfonii Varsovii (w dni robocze w godzinach 11:00–17:00, z wyjątkiem 23 kwietnia i 2 maja 2025) i w kasach w miejscach wydarzeń na godzinę przed danym koncertem lub do 30 minut po koncercie. Bilety można nabyć w następujących cenach: koncert inauguracyjny 10 maja – 100/80/60/40 zł, koncert w Nowej Miodowej 17 maja – 40/30 zł, koncert w Audytorium Muzeum Historii Polski 6 czerwca – 80/50 zł, koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia (22 maja, 12 i 16 czerwca) i w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii (31 maja i 1 czerwca) – 60/40 zł. Wstęp na koncert 9 czerwca na dziedzińcu SWPS jest wolny.
Więcej informacji na temat wydarzeń festiwalu na stronie oraz Facebooku i Instagramie Sinfonii Varsovii.
***
Śniąc o Warszawie – Inauguracja
Sobota, 10 maja 2025, godz. 18:00
Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, ul. Elekcyjna 17, Warszawa
Inauguracja sezonu artystycznego Amfiteatru Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Aleksander Dębicz fortepian*
Marcin Masecki fortepian**
Hyuk Lee fortepian***
Sinfonia Varsovia
Marta Kluczyńska dyrygentka
Mariusz Szczygieł prowadzenie koncertu
Program: [100’]
Grażyna Bacewicz Uwertura na orkiestrę symfoniczną (1943) [6’]
Richard Addinsell Koncert warszawski (Warsaw Concerto) na fortepian i orkiestrę (1941)* [9’]
Władysław Szpilman Concertino na fortepian i orkiestrę (1940)** [12’]
Andrzej Panufnik Procesja dla pokoju (A Procession for Peace, 1982–83) [8’]
Witold Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę (1941, ork. 1977–78)*** [12’]
Henryk Czyż Etiuda na orkiestrę (1949) [4’]
„Smyczki w górę” – Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Sobota, 17 maja 2025, godz. 18:00
Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1, ul. Rakowiecka 21, Warszawa
Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Orkiestra smyczkowa 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Maciej Siwek perkusja
Adam Siebers skrzypce, prowadzenie, opieka artystyczna
Malina Sarnowska prowadzenie koncertu
Program: [90’]
Mieczysław Wajnberg I Symfonia kameralna na orkiestrę smyczkową op. 145 [25’]
I. Allegro
II. Andante
III. Allegretto
IV. Presto
Jean Sibelius Suita Rakastava (Kochający) op. 14 w wersji na orkiestrę [11’]
I. Rakastava (Kochający): Andante con moto
II. Rakastetun tie (Droga kochającego): Allegretto
III. Hyvää iltaa… Jää hyvästi (Dobry wieczór… żegnaj!): Andantino
przerwa [15’]
Antonín Dvořák Serenada na smyczki E-dur op. 22 [27’]
I. Moderato
II. Tempo di valse – Trio
III. Scherzo: Vivace
IV. Larghetto
V. Finale: Allegro vivace
„Koncertując” na orkiestrę
Czwartek, 22 maja 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Yamen Saadi skrzypce (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich)
Avri Levitan altówka
Sinfonia Varsovia
Martin Rajna dyrygent (główny dyrygent Węgierskiej Opery Państwowej w Budapeszcie)
Program: [100’]
Carl Maria von Weber Uwertura do opery Wolny strzelec (Der Freischütz) [10’]
Wolfgang Amadeus Mozart Symfonia koncertująca Es-dur na skrzypce, altówkę i orkiestrę K.364/320d [30’]
I. Allegro maestoso
II. Andante
III. Presto
przerwa [15’]
Béla Bartók Koncert na orkiestrę BB.123 [36’]
I. Introduzione: Andante non troppo – Allegro vivace
II. Giuoco delle coppie: Allegretto scherzando
III. Elegia: Andante non troppo
IV. Intermezzo interrotto: Allegretto
V. Finale: Pesante – Presto
Inny punkt słyszenia
Sobota, 31 maja 2025, godz. 18:00
Niedziela, 1 czerwca 2025, godz. 16:00
Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii, ul. Grochowska 272, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia
Anna Sułkowska-Migoń dyrygentka
Olivia Bujnowicz-Wadowska, Hanna Turonek prowadzenie koncertu
Program: [150’]
Edvard Grieg I Suita Peer Gynt op. 46
Poranek (Morgenstemning)
Śmierć Azy (Åses død)
Taniec Anitry (Anitras dans)
W grocie króla gór (I Dovregubbens hall)
Camille Saint-Saēns Bacchanale z opery Samson i Dalila op. 47 [8’]
przerwa [30’]
Georges Bizet I Suita z opery Carmen (oprac. Fritz Hoffmann) [12’]
Preludium i aragonaise
Intermezzo
Seguidilla
Les Dragons d’Alcala (Dragoni z Alkali)
Les Toréadors (Torreadorzy)
Witold Lutosławski Mała suita [11’]
Fujarka
Hurra Polka
Piosenka
Taniec
przerwa [30’]
Franz Schubert Allegro moderato (cz. I) z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej D.759 [12’]
Nikołaj Rimski-Korsakow Święta w Bagdadzie. Morze. Okręt rozbija się o skałę, na której wznosi się żelazny posąg jeźdźca. Zakończenie (cz. IV) z Suity symfonicznej Szeherezada op. 35 [11’]
Mille affetti
Piątek, 6 czerwca 2025, godz. 19:00
Audytorium Muzeum Historii Polski, ul. Gwardii 1, Warszawa
Recital wokalny z orkiestrą
Wykonawcy:
Bruno de Sá sopran
Sinfonia Varsovia
Ewa Mrowca klawesyn, pozytyw organowy (basso continuo)
Jarosław Thiel dyrygent
Program: [100’]
Wolfgang Amadeus Mozart Uwertura do opery Mitrydates, król Pontu (Mitridate, re di Ponto) K.87/74a [6’]
Wolfgang Amadeus Mozart Exsultate, jubilate K.165/158a (wersja salzburska, 1779) [14’]
I. Exsultate, jubilate (Allegro)
II. Recytatyw Fulget amica dies
III. Tu virginum corona (Andante)
IV. Alleluja (Allegro)
Joseph Haydn Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isola disabitata) Hob.XXVIII:9 [8’]
Johann Friedrich Reichardt Voi sacre piante i Deh! soccori o padre il figlio, recytatyw i aria Perseo z opery Andromeda (Berlin, 1788) [10’]
przerwa [15’]
Luigi Caruso In mezzo a mille affanni, aria Lindoro z opery Wielbiciel muzyki (Il fanatico per la musica, Rzym, 1781) [6’]
Franz Ignaz Beck Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isle déserte, Bordeaux, 1779) [6’]
Felice Alessandri Se possono tanto luci vezzose, aria Poro z opery Aleksander w Indiach (Alessandro nell’Indie, Genua, 1780) [6′]
Joseph Martin Kraus Larghetto i Finale: Allegro (cz. II i III) z Symfonii Es-dur VB 144 [13’]
Luigi Cherubini No, non cercar per ora i La gran vendetta ancora, recytatyw i aria Lauso z opery Mezencjusz, król Etrurii (Mesenzio, rè d’Etruria, Florencja, 1782) [6’]
Brass na kampusie
Poniedziałek, 9 czerwca 2025, godz. 18:00
Dziedziniec Uniwersytetu SWPS, ul. Chodakowska 19/31, Warszawa
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia Brass
Magda Miśka-Jackowska prowadzenie koncertu
Program: [60’]
Standardy jazzowe i opracowania muzyki popularnej
Ernesto Lecuona Malagueña (oprac. Stuart Malcolm)
David Foster Winter Games (oprac. Eric Miyashiro)
Astor Piazzolla Libertango (oprac. Niki Wuethrich)
Michael Giacchino The Incredibles (oprac. Jock McKenzie)
Maurice White In the Stone (oprac. Paul Murha / Will Rapp)
Louis Prima Sing Sing Sing (oprac. Jock McKenzie)
Jock McKenzie Django
Quincy Jones Soul Bossa Nova (oprac. Jock McKenzie)
Czesław Niemen Sen o Warszawie (oprac. Roger Ardente)
Rogów czar
Czwartek, 12 czerwca 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Yun Zeng waltornia (I waltornista Berlińskich Filharmoników)
Łukasz Podłucki waltornia
Krzysztof Stencel waltornia
Paweł Piętka waltornia
Sinfonia Varsovia
Andreas Wittmann dyrygent
Program: [90’]
Felix Mendelssohn-Bartholdy Uwertura koncertowa Piękna Meluzyna (Die schöne Melusine) op. 32 [11’]
Robert Schumann Konzertstück F-dur op. 86 na cztery rogi i orkiestrę [19′]
I. Lebhaft
II. Romanze: Ziemlich langsam, doch nicht schleppend
III. Sehr lebhaft
przerwa [15‘]
Antonín Dvořák VIII Symfonia G-dur op. 88 [35’]
I. Allegro con brio
II. Adagio
III. Allegretto grazioso
IV. Allegro ma non troppo
Koncert zamknięcia
Poniedziałek, 16 czerwca 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia
Ian Hobson dyrygent, fortepian
Program: [115’]
Maurycy Moszkowski Nachtstück (Utwór nocny) oraz Sarabanda i double z baletu Laurin op. 53 [10’]
Maurycy Moszkowski III Suita na orkiestrę op. 79 [27’]
I. Allegro
II. Molto moderato
III. Tempo di valse, non troppo allegro
IV. Allegro deciso
przerwa [15’]
George Gershwin Błękitna rapsodia (Rhapsody in Blue) na fortepian i orkiestrę [16’]
Don Gillis Symfonia nr 5 i ½ [17’]
I. Perpetual Emotion (Quite fast in a gay manner)
II. Spiritual? (Slowly)
III. Scherzofrenia (Briskly in a gay manner)
IV. Conclusion! (Quite fast)
Adres
Warszawa
Termin
Od 2025-06-12 19:00:00, Do 2025-06-16
Ciekawostki
Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?
Przełam rutynę i zorganizuj wyjątkową randkę. Jak? Podpowiadamy!
Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?
Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?
Z terenówką w nieznane - od plaży po przełęcz
5 pomysłów na prezent ślubny
Sprzątanie biur w Warszawie - adres, który trzeba znać
Przekąski na urodzinowe przyjęcie
Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?
Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?
Strategie zarządzania kapitałem w zakładach bukmacherskich
Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?
Niezawodna ochrona przed wodą
Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?
Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie
Naprawa iphone
Który sklep jest najtańszy: Lidl czy Biedronka?
Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!
Jak zaplanować remont w mieszkania?
Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?
5 kolekcji dywanów do salonu
Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?
How to Build a Great Web & Mobile Marketplace
Nie masz pomysłu co podarować siostrze pod choinkę ? Sprawdź te propozycje
Buty do tańca towarzyskiego
Zatańcz ze mną!
Skup książek Warszawa
Zakupy z personal shopperem
Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia
5 pomysłów na zabawę z psem
Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?
Zwierzak w prezencie – i co dalej?
Ta która przeżyła...
Zamawianie online
Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?
Co sprawia największe trudności w nauce języka angielskiego i jak można to zmienić?
Gdzie pływać na desce SUP na Podlasiu?
Luksusowe aranżacje: jak stylowo połączyć nowoczesne klamki drzwiowe z ekskluzywnym wystrojem wnętrza?
Wykorzystanie uprawnień budowlanych w małych i dużych przedsiębiorstwach
Jak sprawdzić, czy korzystamy z usług legalnego bukmachera?
Alkoholowe inspiracje dla przyszłych par młodych
Nowa generacja klejów do zabawy - kleje pva
Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?
Co ile ćwiczyć brzuch?
Niebo nad Polską pełne samolotów
Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom
Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?
Impreza Halloween w Warszawie już w tę sobotę
Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?
Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe
Imprezy integracyjne i pikniki firmowe
Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?
Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM
Biuro rachunkowe czy księgowość przez internet?
Jak przygotować teczkę rysunkową?
Zalety kursów online przygotowujących do matury z matematyki
Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów
Druk 3D z nylonem
Rola gier w rozwoju dzieci
Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare
Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?
Petsitters - domy tymczasowe dla zwierząt domowych
Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach
Agencja ochrony Warszawa: zadbaj o bezpieczeństwo na każdym poziomie
Specjalny wysłannik donosi...
Automatyzacja procesów rozliczania czasu pracy dzięki biometrii
Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?
Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?
Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie
Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie
Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości
Atrakcje dla dzieci w Holiday Golden Resort
Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?
Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?
Klamki do drzwi - na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas ich wyboru?
Historia zakładów bukmacherskich w Polsce
Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych
Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?
Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym
Kurs fotografii online z certyfikatem – czy warto czy może jednak stacjonarnie?
Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?
Usługi Tworzenia Stron Internetowych
Atrakcje w Jantarze
Idealne kosze prezentowe na Święta
Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie
Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki
Jak mieszka się na Mokotowie?
Jak zaplanować oświetlenie salonu?
Idealne miejsce na rodzinny wypoczynek w Jeleniej Górze
Medical App Development
Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?
Podstawy pozycjonowania stron WWW
Zalety i wady pisuarów bezwodnych
Mały biznes, duży zasięg
Joga w terenie. Jak przygotować się do praktyki w terenie?
Ręczne pranie kanapy czy profesjonalne czyszczenie – co wybrać?
Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania
Jak zorganizować udany event na gokartach i jakie są koszty?
HPV a brodawki - co warto wiedzieć?
Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?
Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu
Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021
Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?
Podolog dla seniora - czy jest konieczny?
Czy dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują odzieży chroniącej przed deszczem?
Jaki sport warto uprawiać na wiosnę
Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta
Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta
Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?
Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców
Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?
Godność i szacunek w trudnych chwilach
Twoje dziecko ma ataki histerii? Sprawdź jak mu pomóc radzić sobie z emocjami
Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!
Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?
Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?
Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową
Modny dodatek nie tylko na Halloween
Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?
Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki
Jakie zaproszenia ślubne warto wybrać?
Problemy ze snem?
Zamki i pałace na Morawach
Co zrobić, żeby szybko zasnąć?
Pokaz mody przerwany przez zabójstwo
Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?
Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?
Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?
Najlepsze centra ogrodnicze w Krakowie
Muzyka, której szukasz
Gdzie zjeść najlepszą pizzę w Łodzi?
Luksusowe wille w Konstancinie
Gdzie sprawdzają się ogrodzenia grzebieniowe i dlaczego je wybrać?
Wesele i Kawalerski w Górach
Wynajem samochodu na tydzień w Warszawie
Zabawki dla dzieci w każdym wieku
Kontenery na wynajem – idealne rozwiązanie do wywozu gruzu i odpadów
Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę
To nie musi kosztować...
Jak działa SMS API? Automatyzacja i skuteczność w komunikacji
Czy warto zlecić remont firmie?
W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?
Zmiany w Przepisach Podatkowych na Rok 2024: Co Musisz Wiedzieć
Pomoc drogowa na terenie Warszawy
Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad
Jak działa SMS API
Czy warto zatrudnić firmę do sprzątania?
Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?
Żywopłot – praktyczne przemyślenia
Dlaczego Firmy Przeprowadzkowe są Potrzebne?
Książki szkolne dla najmłodszych
Bezpieczne Sylwestrowe Szaleństwo
Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać
Jak ubierać niemowlę na wiosnę?
Kursy maturalne w Warszawie
Dlaczego Twoja strona nie pozycjonuje się w Google?
Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek
3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!
Czym się charakteryzują lampy UV do wody?
Podróż Polska-Szwajcaria Busem
Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza
Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?
Dlaczego warto skorzystać z Bookero
Spodenki rowerowe z wkładką, czyli słuszny wybór dla pasjonatów kolarstwa
Jakie są korzyści treningu karate dla dzieci?
Tak to miało być...
Berberyna - czy pomaga na trawienie?
Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę
Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław
Wdrażanie HACCP Warszawa
Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu
Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera
Jak pozyskać nowych klientów w branży fitness?
Paranoja
Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!
Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka
Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?
Komfort i elegancja w centrum Krakowa
Kamizelka wraca na salony
Okulista Warszawa Wesoła - kompleksowa pomoc dla zdrowia oczu
Komu powierzyć sprzątanie mieszkania Warszawa